سنتکام: دو موشک پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد

 خودروهای نظامی آمریکا در حال گشت‌زنی در حومه شهری در نزدیکی شهر قامشلی، سوریه: ۴ دسامبر ۲۰۲۲
خودروهای نظامی آمریکا در حال گشت‌زنی در حومه شهری در نزدیکی شهر قامشلی، سوریه: ۴ دسامبر ۲۰۲۲ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندهی آمریکا روز چهارشنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۳ از شلیک دو موشک به پایگاه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در شرق سوریه خبر داد. این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.

آگهی

فرماندهی آمریکا روز چهارشنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۳ از شلیک دو موشک به پایگاه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در شرق سوریه خبر داد. این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گروه‌های مسلح حامی ایران را عامل این حمله دانست. این سازمان مستقر در بریتانیا، شبکه‌ای گسترده از منابع را در سوریه در اختیار دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این حمله درست یک روز پس از سومین سالگرد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، صورت گرفت. قاسم سلیمانی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حمله آمریکا در بغداد کشته شد. ایران قول داده است تا انتقام مرگ او را بگیرد.

فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صبح امروز دو راکت نیروهای ائتلاف مستقر در میدان گازی کونوکو در منطقه دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.» وی در همین باره افزود: «این حمله هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشته است.»

با اینکه تاکنون کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما «رامی عبدالرحمن»، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به شلیک موشک‌ها یک روز پس از مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ترور سلیمانی، «گروه‌های طرفدار ایران» را متهم کرد.

چند صد سرباز آمریکایی به‌عنوان بخشی از عملیات ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در پایگاه‌هایی در شمال و شرق سوریه مستقر هستند. این پایگاه‌ها به‌عنوان محل استقرار سربازان ائتلاف به طور پراکنده هدف شلیک موشک قرار می‌گیرند.

پیش‌تر در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲، مقر نیروهای آمریکا در منطقه «شداده» در شمال شرقی سوریه مورد حمله راکتی قرار گرفته بود. ده روز پیش از آن اصابت یک راکت به مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی در منطقه «العمر» در شرق سوریه خبرساز شده بود. دیده‌بان حقوق بشر سوریه شلیک این راکت را نیز به «شبه‌نظامیان نزدیک به ایران» نسبت داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده پیشین سنتکام: ایران همچنان مهمترین تهدید برای صلح در منطقه است

رزمایش بین‌المللی «ستاره درخشان ۲۳» به رهبری آمریکا؛ مصر میزبان ۸ هزار سرباز از ۳۴ کشور جهان

«اگر آمریکا در سال جدید اقدامی در قبال ایران نکند، گزینه نظامی ممکن است تنها جایگزین باشد»