حمله موشکی اسرائيل به پایتخت سوریه؛ فرودگاه دمشق موقتا تعطیل شد

تصویر آرشیوی؛ موشک اسرائیلی در آسمان دمشق در نزدیکی فرودگاه پایتخت، سال ۲۰۱۹
تصویر آرشیوی؛ موشک اسرائیلی در آسمان دمشق در نزدیکی فرودگاه پایتخت، سال ۲۰۱۹ Copyright AP/AP
Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش سوریه می‌گوید در پی حملات موشکی اسرائيل فرودگاه دمشق از خدمت‌رسانی به مسافران خارج شده است.

آگهی

ارتش سوریه می‌گوید اسرائيل با موشک به فرودگاه دمشق، پایتخت، حمله کرده و در پی همین حملات این فرودگاه به صورت موقت تعطیل شده است. 

در بیانیه‌ای که نهاد نظامی سوریه روز دوشنبه منتشر کرد آمده است که فرودگاه دمشق با رگباری از موشک‌های شلیک شده از هوا در ساعت ۲ بامداد هدف گرفته شد. دمشق می‌گوید که این موشک‌ها از سمت دریاچه طبریه در اسرائیل شلیک شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، موشک‌ها همچنین به اهدافی در جنوب دمشق اصابت کرده و دو تن از نیروهای مسلح این کشور را کشته و خسارت‌هایی به بار آورده است. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که پیشتر دو منبع اطلاعاتی منطقه‌ای گفته بودند که این حملات به یک پاسگاه نزدیک فرودگاه نیروی قدس ایران و شبه نظامیان تحت حمایت آن اصابت کرده است، اتفاقی که در سالهای اخیر بسیار رخ داده و اسرائيل اهدافی از ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است. نیروهای اسرائيل تا این لحظه در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند. 

اسرائیل سال گذشته حملات خود به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و دیگر فرودگاه‌های غیرنظامی سوریه را تشدید کرد تا مانع استفاده روزافزون تهران از خطوط تدارکات هوایی برای ارسال تسلیحات به متحدانش در سوریه و لبنان، از جمله حزب‌الله شود.

سوریه پیش‌تر در ماه ژوئن پس از آنکه حملات اسرائیل به زیرساخت‌ها از جمله یک باند و یک ترمینال  خسارات زیادی وارد کرد، پروازهای رفت و برگشتی به فرودگاه را برای نزدیک به دو هفته متوقف کرد. 

اسرائیل در ماه سپتامبر نیز به سمت بین‌المللی دمشق موشک شلیک کرد و همزمان دومین فرودگاه بزرگ غیرنظامی این کشور در شهر شمالی حلب را نیز هدف و آن را برای چند روز از فعالیت خارج کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

منابع اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای می‌گویند که تهران از حمل و نقل هوایی غیرنظامی به عنوان وسیله‌ای مطمئن‌تر برای حمل تجهیزات نظامی به نیروهای خود و جنگجویان وفادار به خود در سوریه استفاده کرده است، اتفاقی که پس از اختلال در روند ارسال تدارکات نظامی از طریق مرزهای زمینی از سوی اسرائيل مورد توجه جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله سه پهپاد انتحاری به پایگاه آمریکایی در سوریه؛ ۲ نفر زخمی شدند

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید