آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری‌های مشترک خود را از سر گرفتند

گشت‌زنی سربازان آمریکایی در نزدیکی زندانی در حسکه سوریه که مورد حمله قرار گرفته بود: 8 فوریه 2022
گشت‌زنی سربازان آمریکایی در نزدیکی زندانی در حسکه سوریه که مورد حمله قرار گرفته بود: 8 فوریه 2022 Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که آمریکا گشت‌زنی‌های مشترک خود را با نیروهای ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق-شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) از سر گرفته است.

آگهی

سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که آمریکا گشت‌زنی‌های مشترک خود را با نیروهای ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق-شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) از سر گرفته است. پیشتر این همکاری ها در پی حملات هوایی ترکیه علیه نیروهای کرد کاهش یافته بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژنرال پت رایدر در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای آمریکایی به دلیل فعالیت نظامی ترکیه در سوریه یا عراق، همچنان در معرض خطر هستند یا خیر گفت: « ایالات متحده آمریکا، عملیات مشترک خود را با نیروهای دموکراتیک سوریه به طور کامل از ۹ دسامبر ۲۰۲۲ از سر گرفته است. تمرکز دوباره‌ی ما برای همکاری با این شرکای محلی در جهت جلوگیری از تشکیل مجدد داعش است.»

« ایالات متحده آمریکا، عملیات مشترک خود را با نیروهای دموکراتیک سوریه به طور کامل از ۹ دسامبر ۲۰۲۲ از سر گرفته است. تمرکز دوباره‌ی ما برای همکاری با این شرکای محلی در جهت جلوگیری از تشکیل مجدد داعش است.»
ژنرال پت رایدر
سخنگوی پنتاگون

وی همچنین دراین‌باره ادامه داد: « این دقیقا همان چیزی است که ما برای حفظ ثبات منطقه و ادامه‌ همکاری با شرکای محلی خود احتیاج داریم تا بتوانیم از ظهور مجدد داعش جلوگیری کنیم. ترکیه متحد بسیار نزدیک ناتو است و ما به رایزنی و همکاری نزدیک با ترکیه ادامه خواهیم داد.»

همکاری ایالات متحده آمریکا با نیروهای دموکراتیک سوریه برای مقابله با داعش در شمال شرق سوریه خشم آنکارا را برانگیخته‌است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

پس از بمب‌گذاری تروریستی مرگبار در یکی از خیابان‌های شلوغ استانبول که آنکارا گروه‌های کرد را مسئول آن می‌داند، ارتش ترکیه عملیات هوایی گسترده‌ای را علیه گروه‌های کرد در سوریه و عراق انجام داد. پس از آغاز این عملیات، ایالات متحده و نیروهای دموکراتیک سوریه گشت‌زنی‌های مشترک خود را در منطقه کاهش داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران، روسیه، ترکیه و مساله کردهای سوریه

کردهای سوریه از ایران و روسیه برای متوقف کردن حمله جدید آنکارا کمک خواستند

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند