کردهای سوریه از ایران و روسیه برای متوقف کردن حمله جدید آنکارا کمک خواستند

نیروهای دموکراتیک سوریه
نیروهای دموکراتیک سوریه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر نیروهای دموکراتیک سوریه (FDS) که کردها مورد حمایت واشنگتن هستند روز جمعه از مسکو و تهران خواست تا آنکارا از انجام حمله دیگر در شمال این کشور منصرف کنند. این درخواست چند روز قبل از نشست سران ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه مطرح می‌شود.

آگهی

رهبر نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که کردها مورد حمایت واشنگتن هستند روز جمعه از مسکو و تهران خواست تا آنکارا از انجام حمله دیگر در شمال این کشور منصرف کنند. این درخواست چند روز قبل از نشست سران ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه مطرح می‌شود.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در شمال سوریه اطراف عفرین و در منطقه ادلب مستقر شده که یکی از آخرین مناطق خارج از کنترل حکومت بشار اسد است.

ترکیه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ با کمک نیروهای کمکی سوریه، سه عملیات بزرگ را در این مناطق مرزی با هدف بیرون راندن جنگجویان کرد که آن‌ها را «تروریست» توصیف می‌کند آغاز کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از اواخر ماه مه بارها تهدید کرده است که عملیات نظامی جدیدی در شمال سوریه با هدف قرار دادن کردها انجام می‌دهد.

امیدواریم که این حملات دیگر تکرار نشود و کردها (...) در مذاکرات بین قدرت‌های بزرگ عقب نمانند.
مظلوم عبدی
فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه طی سخنانی در یک نشست خبری در حسکه، منطقه‌ای که در دست کردها است، گفت: «امیدواریم که این حملات دیگر تکرار نشود و کردها (...) در مذاکرات بین قدرت‌های بزرگ عقب نمانند.»

وی افزود: «پس از گفت‌وگوهای اخیر با روسیه با هدف حفاظت از این مناطق، ما موافقت کردیم که به سربازان سوری بیشتری علاوه بر نیروهایی که از قبل در مرز حضور دارند وارد کوبانی و منبج (شهرهای کردنشین شمال سوریه)‌ شوند.»

وی تصریح کرد که متقاعد شده‌اند روسیه و ایران خواسته‌های ترکیه را نخواهند پذیرفت.

قرار است نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تهران برگزار شود. این سه رهبر درباره سوریه گفت‌وگو خواهند کرد که شامل گفت‌وگوهای دو جانبه روسیه و ترکیه نیز خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری‌های مشترک خود را از سر گرفتند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: حملات روسیه در ادلب هفت کشته برجای گذاشت

ترکیه دو تبعه چک متهم به همکاری با کردها را آزاد کرد