علیرغم اعلام آمریکا مبنی بر آتش بس، ترکیه می گوید نیروهای کرد سوریه باید عقب نشینی کنند

علیرغم اعلام آمریکا مبنی بر آتش بس، ترکیه می گوید نیروهای کرد سوریه باید عقب نشینی کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علیرغم گفته های مقامات آمریکایی مبنی بر موافقت اولیۀ نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش ترکیه بر آتش بس در شمال سوریه، آنکارا روز سه شنبه بازهم خواستار عقب نشینی یگان های مدافع خلق کرد تا بخش شرقی فرات در

آگهی

علیرغم گفته های مقامات آمریکایی مبنی بر موافقت اولیۀ نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش ترکیه بر آتش بس در شمال سوریه، آنکارا روز سه شنبه بازهم خواستار عقب نشینی یگان های مدافع خلق کرد تا بخش شرقی فرات در این منطقه شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه این آتش بس را تایید کرده اند اما آنکارا تاکنون توقف نبردها در این منطقه با گروههای کرد و نیروهای تحت حمایت آنها را تایید نکرده است.

این درحالیست که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در دیدار خود با خبرنگاران، بار دیگر بر حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد و گفت: «اولویت ما جنگ با داعش است. به همین دلیل ما از این نبرد با نام ائتلاف علیه داعش نام می بریم و به همین دلیل هم نیروهای دموکراتیک کرد همانند سایر اعضای این ائتلاف برای همکاری با آمریکا در جنگ با داعش متعهد شده اند چرا که آنها نگران تاثیر حضور داعش [در این منطقه] هستند.»

فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز نسبت به خطر شعله ورتر شدن آتش جنگ در این منطقه با مداخلۀ نظامی ترکیه هشدار داده است. قرار است باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز هفتۀ آینده و در حاشیۀ اجلاس گروه ۲۰ در پکن، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این مورد گفت و گو کند.

ترکیه اعلام کرده است به زودی عملیات آزادسازی منبج را از دست داعش و نیروهای دموکراتیک کرد سوریه آغاز می کند این درحالیست که یگان های مدافع خلق کرد ( ائتلافی که از نیروهای کرد این گروه با رزمندگان عرب تشکیل شده است) این شهر را روز دوازدهم اوت از دست داعش آزاد کرده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه همزمان با اظهارات مقامات نظامی و سیاسی آمریکا، در سخنانی بار دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه را یک گروه تروریستی خواند و گفت: «آتشی که امروز ما را می سوزاند فردا دامن شما را خواهد گرفت. ما همواره با تمام سازمان های تروریستی مبارزه کرده ایم و به این نبرد ادامه خواهیم داد.»

ترکیه از روز بیست و چهارم اوت عملیاتی را با نام «سپر فرات» در شمال سوریه آغاز کرده و با حمایت نظامی این کشور، گروههای مسلح مخالف دولت سوریه توانسته اند شهر جرابلس را از دست داعش خارج کنند. با اینحال، ارتش ترکیه به بمباران مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه و یگان های مدافع خلق کرد در شمال سوریه ادامه می دهد که در جریان آن تاکنون دست کم ۲۵ نفر از نیروهای این گروه کشته شده و چندین نفر نیز به اسارت ارتش ترکیه و گروههای مسلح مخالف دولت سوریه درآمده اند.

یگان های مدافع خلق از متحدان آمریکا در جنگ با داعش در سوریه است و تاکنون توانسته شهرهای کوبانی و منبج را از دست این گروه تروریستی خارج کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

ادعای متناقض ایران و مخالفان بشار اسد؛ موشک‌های سپاه پاسداران کجای سوریه فرود آمد؟

بشار اسد: با اردوغان دیدار کنم که چه شود؟ با هم نوشیدنی بنوشیم؟