مقامات کرد سوریه در حال مذاکره برای معافیت از تحریم‌های آمریکا هستند

اسکناس دو هزار لیره سوریه
اسکناس دو هزار لیره سوریه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه اقتصاد این کشور جنگ‌زده را که در رکود به سر می‌برد بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد. ارزش لیره یا پوند، واحد پول سوریه طی هفته‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

آگهی

یکی از مسئولان ارشد نیروهای کرد در شمال شرق سوریه می گوید که این نیروها در حال مذاکره با متحدان خود در ائتلاف تحت رهبری آمریکا هستند تا از تحریم های واشنگتن علیه دولت سوریه مستثنی شوند.

تحریم های ایالات متحده علیه حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از هفته گذشته به اجرا در آمده است. مقامات آمریکایی تاکید می کنند که این تحریم ها آغازگر دوره ای از فشارهای مستمر اقتصادی و سیاسی بر بشار اسد خواهد بود. آنها امیدوار هستند که دولت سوریه در مقابل این فشارها با پایان جنگ داخلی و تلاش برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای این مناقشه موافقت کند.

شبه نظامیان کرد که به ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه در نبرد علیه گروه داعش یاری رساندند اکنون کنترل بخش هایی از شمال شرق این کشور را در اختیار دارند. در این مناطق از لیره یا پوند، واحد پول سوریه استفاده می شود. ساکنان مناطق تحت کنترل نیروهای کرد همچنین از طریق بازرگانان محلی با مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی مبادلاتی انجام می دهند.

بدران چیا کرد، معاون شورای اجرایی حکومت محلی کردها در شمال شرق سوریه در مورد تحریم های آمریکا گفت: «[این تحریم ها] تا حد زیادی باعث افزایش قیمت ها می شود و مبادلات تجاری با داخل سوریه را تضعیف می کند. از سوی دیگر گذرگاه های مرزی با عراق بسته است و به این ترتیب منطقه [تحت کنترل کردها] اکنون تحت محاصره اقتصادی است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا تاکنون واکنشی به سخنان این مقام ارشد کردهای سوریه نشان نداده است.

بنا به تحریم های آمریکا علیه دمشق که «قیصر» (سزار) نام گرفته است واشنگتن اموال هر فرد با نهادی را که با سوریه معامله کند توقیف خواهد کرد. نام تحریم های جدید واشنگتن علیه سوریه به اسم رمز یک عکاس ارتش این کشور اشاره دارد که بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ هزاران عکس از کشتار دسته جمعی، شکنجه و دیگر جنایت ها در سوریه را به ثبت رساند. مستندات این عکاس مبنای گزارشی علیه ارتش سوریه بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

تحریم های آمریکا علیه سوریه اقتصاد این کشور جنگ زده را که در رکود به سر می برد بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد. ارزش لیره یا پوند، واحد پول سوریه طی هفته های گذشته به شدت کاهش یافته است. این در حالی است که در گزارش سال گذشته کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تخمین زده شده بود که ۸۳ درصد از مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند.

در مقابل ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا تاکید می کند که تحریم های «قیصر» مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه نخواهد شد و فعالیت های این ائتلاف برای «برقراری ثبات» در شمال شرق سوریه را نیز تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان : هر لحظه امکان آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه وجود دارد

بشار اسد نخست وزیر سوریه را برکنار کرد

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند