فن درلاین بر عزم اتحادیه اروپا برای مقابله با سیاست‌های حمایت‌گرایانه چین تاکید کرد

رئیس کمیسیون اروپا
رئیس کمیسیون اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیسیون اروپا از «تلاش‌های خصمانه» برای جذب ظرفیت‌های صنعتی اتحادیه اروپا «به سمت چین و دیگر مناطق» انتقاد کرد.

آگهی

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه از «تلاش‌های خصمانه» برای جذب ظرفیت‌های صنعتی اتحادیه اروپا «به سمت چین و دیگر مناطق» انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس سخنرانی می‌کرد به طور خاص به ظرفیت‌های صنعتی اتحادیه اروپا در زمینه فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک اشاره کرد. اورزولا فن درلاین تهدید کرد که بروکسل در صورت لزوم برای تحقیق در زمینه یارانه‌هایی که منجر به جذب ظرفیت‌های صنعتی اتحادیه اروپا به چین و دیگر مناطق جهان می‌شود تردید نخواهد کرد. 

وی اظهار داشت: «چین به طور آشکار شرکت‌هایی را که انرژی زیادی مصرف می‌کنند و در اروپا و مناطق دیگر مستقرهستند تشویق می‌کند تا تمام یا بخشی از تولید خود را به داخل خاک این کشور منتقل کنند. آنها هم با وعده انرژی ارزان، هزینه پایین نیروی کار و محیطی که مقررات دست و پاگیر کمتری دارد این کار را انجام می‌دهند. چین همزمان به طور گسترده به بخش صنعتی خود یارانه اختصاص می‌دهد و دسترسی به بازار خود را برای شرکت‌های اروپایی محدود می‌کند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او همچنین اعلام کرد که کمیسیون اروپا قانونی را پیشنهاد خواهد کرد که هدف از آن ایجاد «بخش صنعتی با انتشار خالص صفر» در زمینه گازهای گلخانه‌ای خواهد بود. 

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با سال ۱۹۹۰ میلادی ۵۵ درصد کاهش دهد. 

رئیس کمیسیون اروپا همچنین از ایجاد «صندوق استقلال اروپایی» برای حمایت از صنایع ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در برابر افزایش قیمت انرژی و سیاست‌های حمایت‌گرایانه چین و آمریکا سخن گفت. 

اورزولا فن درلاین در مورد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین نیز گفت که بروکسل «تا هر زمان» که لازم باشد به حمایت‌های خود از کی‌یف ادامه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران

جنگ اوکراین، تورم یا کرونا؛ بزرگترین نگرانی‌های مردم اتحادیه اروپا چیست؟

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟