تفتیش محل اختفای سرکرده مافیای ایتالیا؛ پلیس چه چیزهایی پیدا کرد؟

دستگیری ماتئو مسینا دنارو، سرکرده مافیای ایتالیا توسط پلیس؛ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳
دستگیری ماتئو مسینا دنارو، سرکرده مافیای ایتالیا توسط پلیس؛ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ Copyright یورونیوزفارسی
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درست است که او سی‌سال در خفا بوده است؛ ولی به گفته دادستان‌ها و بازرسان پرونده، وی به‌عنوان سرکرده مافیا فعالانه کار می‌کرده و در حل اختلافات و انتصابات مقامات ارشد مافیا نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

آگهی

با گذشت یک روز از اعلام خبر دستگیری ماتئو مسینا دنارو، مهم‌ترین جنایت‌کار تحت تعقیب ایتالیا، منابع قضایی این کشور ضمن تفتیش آخرین محل اختفای این سرکرده فراری گروه مافیا جز عطر، لباس‌های لوکس و مقادیری داروهای تقویت قوای جنسی چیز دیگری پیدا نکردند.

دناروی ۶۰ ساله که سی‌سال از عمر خود را فراری بوده است؛ روز دوشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ پس از مراجعه به بیمارستانی در پالرموی سیسیل در جریان عملیاتی با مشارکت حدود ۱۰۰ نیروی کارابینیری (ژاندارمری ایتالیا) دستگیر و بلافاصله به شهر لاکوئیلا در مرکز ایتالیا منتقل می‌شود.

آپارتمان محل اقامت این مافیای ایتالیایی در یک ساختمان با نمای ساده‌ی زردرنگ در کمپوبلو دی مازارا ( Campobello di Mazara) در چندکیلومتری شهر زادگاهش در غرب استان سیسیل واقع شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درست است که او سی‌سال در خفا بوده است؛ ولی به گفته دادستان‌ها و بازرسان پرونده، وی به‌عنوان سرکرده مافیا فعالانه کار می‌کرده و در حل اختلافات و انتصابات مقامات ارشد مافیا نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

یکی از مقامات قضایی پرونده آقای مسینا دنارو در مورد سبک زندگی وی گفته است که «او زندگی منظمی داشته است و خریدهای خود را از سوپرمارکت انجام می‌داد.» از نظر همسایه‌ها نیز، آقای دنارو در سلام و احوالپرسی‌های عادی، فردی کاملاً صمیمی بوده است.

ذائقه زندگی با کالاهای تجملاتی و لوکس

مسینا دنارو به‌خاطر ذائقه‌اش برای کالاهای تجملاتی و لوکس، از جمله لباس‌های دوخته شده توسط طراحان مد و عینک‌های آفتابی گران‌قیمت شهرت داشت. پلیس گفت که او زمانی که دستگیر شد ساعتی به ارزش ۳۵ هزار یورو (۳۸ هزار دلار) به دست داشت.

همچنین لباس‌هایی با برندهای گوچی، پرادا، لویی ویتون و همچنین برند ریبان از جمله موارد کشف شده در منزل او بودند. پلیس ایتالیا کاندوم و مقادیری جواهرات را نیز در مخفیگاه او پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در تفحص انجام شده از منزل وی هیچ سلاحی یافت نشد. منابع قضایی ایتالیا اعلام کردند که منزل وی پر از کفش و لباس، یک یخچال کاملاً پر و رسید‌های رستوران بوده است. بازرسان، علاوه بر این اقلام، مقداری قرص توان‌بخشی جنسی نیز در محل اختفای وی پیدا کرده‌اند.

منابع قضایی گفتند، گمان می‌رود مسینا دنارو سال گذشته میلادی را در همین آپارتمان سپری کرده باشد ولی با این حال پلیس همچنان به تحقیقات خود در مورد سایر محل‌های زندگی وی نیز ادامه خواهد داد.

بازرسان بر این باورند که مسینا دنارو روز دوشنبه از شهر محل اقامتش به بیمارستان مادلین در پالرمو منتقل می‌شود تا تحت درمان سرطان قرار گیرد. پالرمو شهر محل زندگی دستیار او به نام «جیووانی لوپینو» است که هر دو نفر با هم دستگیر می‌شوند.

صاحب‌خانه و پزشک معالج او هم در بازداشت هستند

منابع قضایی گفتند که پلیس، آلفونسو تومبارلو پزشک معالج دنارو را نیز به ظن کمک و همکاری با این رئیس مافیایی تحت بازجویی قرار داده‌اند، چرا که در پرونده درمان سرطان این متهم فراری، از نام جعلی برای او استفاده شده بود.

دنارو از نام صاحبخانه خود به اسم آندره آ بونافده استفاده کرده بود و همین کافی بود تا وی را نیز به ظن همکاری با این مافیای بزرگ بازداشت کنند.

آقای دنارو مهم‌ترین «جنایتکاران تحت تعقیب» در ایتالیا بود. او در سال ۱۹۶۲ در تراپانی سیسیل واقع در جنوب ایتالیا و به دنیا آمد. بااین‌حال، تنها عکس موجود از او به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گشت و پلیس ایتالیا ناگزیر شده بود تا با استفاده از فناوری‌های روز به تصویری تقریبی از چهره حال حاضر او دست پیدا کنند.

به گفته دادستان پالرمو بزرگ‌ترین اشتباه این است که فکر کنیم با دستگیری این فرد توانسته‌ایم مافیا را از بین ببریم.

با وجود بیماری او، دادستان‌ها گفتند که مسینا دنارو به‌اندازه کافی برای گذراندن دوران زندان خود از شرایط جسمانی متعادل برخوردار است و در همان زندان به درمان سرطان او رسیدگی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر فراری مافیا به کمک عکس خیابانی نقشه گوگل در اسپانیا دستگیر شد

پرسه‌زنی شبانه سلطان جنگل در حومه رم؛ فرار شیر از سیرک وحشت‌آفرین شد

پلیس ایتالیا ۲ گردشگر را که در بنای ۴۶۰ ساله دیوارنگاری کرده بودند، بازداشت کرد