فرماندار دونتسک: شهر «سولِدار» در کنترل ارتش اوکراین است

دود ناشی از انفجار در بخشی از شهر سولدار در شرق اوکراین
دود ناشی از انفجار در بخشی از شهر سولدار در شرق اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سولدار به تنهایی اهمیت راهبردی چندانی ندارد اما به عنوان بخشی از هدف مسکو برای تصرف منطقه دونتسک اهمیت استراتژیک پیدا کرده است.

آگهی

مقامات اوکراینی می‌گویند که نبردهای سنگین در اطراف شهر سولدار واقع در منطقه دونتسک به مانند روزهای گذشته در جریان است و نظامیان کنترل این شهر را در دست دارند.

فرماندار منطقه دونتسک نیز تاکید کرده است که نیروهای اوکراینی همچنان برای حفظ کنترل خود بر سولدار با نظامیان روس می‌جنگند.

این حالیست که مسکو طی روزهای اخیر مدعی شده بود که این شهر کوچک اما استراتژیک در منطقه دونتسک به تصرف نیروهای روسیه درآمده است.

پاولو کریلنکو، فرماندار دونتسک در عین حال شرایط حاکم بر سولدار را «دشوار» توصیف کرد و گفت که نیروهای روسی از جهات مختلف در حال پیشروی هستند.

وی سپس به «تلفات زیاد» روس‌ها در این نبرد اشاره کرد و یادآور شد که شمار زیادی از مزدوران گروه واگنر که از پیشگامان حمله به سولدار بودند تاکنون کشته شده‌اند.

فرماندار دونتسک با انتشار ویدئویی در پیام‌رسان تلگرام تاکید کرد: «سولدار همچنان تحت کنترل ارتش ما است، اگرچه درگیری‌های خیابانی و همچنین درگیری در خارج از شهر در جریان است؛ دشمن برای پیشروی در چندین جهت تلاش می‌کند و خسارات زیادی متحمل شده است.»

سولدار، شهر کوچکی با معادن نمک که در مجاورت باهموت واقع شده چند روزی است که در کانون تهاجم همه جانبه ارتش روسیه قرار گرفته است.

فرماندار دونتسک در حالی بر ادامه کنترل نیروهای اوکراینی بر سولدار تاکید کرده که روسیه بارها مدعی شده است که نظامیانش این شهر را تصرف کرده‌اند.

به گفته پاولو کریلنکو، خطوط مقدم نبرد در این منطقه زیر گلوله‌باران دائم نیروهای ارتش روسیه قرار دارد و فرماندهی نظامی اوکراین «برای تثبیت وضعیت، کاهش تلفات و حفظ جان نیروها» تلاش می‌کنند.

وی گفت که هنوز حدود ۵۵۰ نفر از ساکنان سولدار در این شهر زندگی می‌کنند در حالی که پیش از جنگ نزدیک به ۱۰ هزار نفر در آن ساکن بودند.

به گفته کارشناسان نظامی، سولدار به تنهایی اهمیت راهبردی چندانی ندارد اما به عنوان بخشی از هدف مسکو برای تصرف منطقه دونتسک اهمیت استراتژیک پیدا کرده است.

آخرین خبر از  تحولات جنگ اوکراین از افزایش شمار قربانیان حمله موشکی روسیه به یک مجتمع مسکونی در دنیپرو حکایت دارد. منابع اوکراینی روز یکشنبه اعلام کردند که تلفات این حمله موشکی که کی‌یف آنرا «تروریستی» خوانده به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اوکراین؛ مسکو بار دیگر فرمانده نظامیان روسیه را تغییر داد

چتربازان روسیه در شرق «چاسیو یار» مستقر شدند؛ اهمیت تصرف این شهر اوکراین در چیست؟

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه