کمبود نیروی کار در آلمان؛ «دو میلیون» موقعیت شغلی خالی مانده است

کمبود نیروی کار در آلمان
کمبود نیروی کار در آلمان Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمار اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۸ درصد از شرکت‌های صنعتی این کشور با کمبود نیرو روبرو هستند.

آگهی

نتیجه بررسی‌ها در آلمان نشان می‌دهد که با افزایش کمبود نیروی کار در این کشور تعداد موقعیت‌های شغلی خالی مانده به «دو میلیون» مورد رسیده است. 

تحقیق درباره کمبود نیروی کار در آلمان را اتاق بازرگانی و صنعت این کشور انجام داده است. نتیجه بررسی‌های این نهاد وابسته به کارفرمایان آلمانی نشان می‌دهد که خالی ماندن «دو میلیون» موقعیت شغلی منجر شده است تا این کشور از «۱۰۰ میلیارد یورو» ارزش افزوده محروم شود. 

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان در بررسی‌های خود با صاحبان و مسئولان ۲۲ هزار شرکت گفتگو کرده است. بنا به اعلام این نهاد «نیمی» از این نهادها در جستجوی نیروی کار برای موقعیت‌های شغلی با مشکل روبرو هستند. این رقم از سوی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان بی‌سابقه توصیف شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آلمان طی سال‌های اخیر به دلیل پیر شدن جمعیت این کشور با بحران کمبود نیروی کار روبرو بوده است. بخش‌های مهمی از اقتصاد آلمان از جمله صنایع، بهداشت و درمان، هتلداری، رستوران‌ها و ساخت و ساز از جمله بخش‌هایی هستند که با کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند. 

بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به کمبود نیروی کار و افزایش موقعیت‌های شغلی خالی‌مانده در آلمان دامن زده است. 

آمار اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۸ درصد از شرکت‌های صنعتی این کشور با کمبود نیرو روبرو هستند. این در حالی است که کمبود «نیروی کار ماهر» به طور خاص برای شرکت‌های آلمانی مشکل‌آفرین شده است. 

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان از «دستیابی به توازن بهتر بین زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی»، «مشارکت بیشتر سالمندان در بازار کار» و «کاهش دیوانسالاری» به عنوان راه‌حل‌های موجود برای مقابله با کمبود نیروی کار یاد کرده است. این نهاد همچنین خواستار «تسهیل مهاجرت نیروی کار» و آموزش آنها شده است. اتاق بازرگانی و صنعت آلمان در همین زمینه به پناهجویان اوکراینی اشاره کرده است. 

دولت ائتلافی آلمان ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌ای مانند برنامه مهاجرتی کانادا براساس امتیازدهی را برای جذب اتباع خارجی غیراروپایی به اجرا خواهد گذاشت. برلین همچنین در نظر دارد روند دریافت تابعیت آلمان را تسهیل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی در برلین؛ تکرار رای‌گیری باطل شده و جایگاه متزلزل حزب شولتس

اعتراضات ایران و نگرانی از تشدید مهاجرت نخبگان؛ دانشجویان و دانش‌آموختگان جریمه نقدی می‌شوند

کمبود گسترده نیروی کار ماهر در استرالیا؛ کانبرا به‌دنبال تسهیل روند پذیرش مهاجران است