طالبان: دست‌کم ۵ غیرمظامی در انفجاری نزدیکی وزارت امور خارجه افغانستان کشته شدند

عکس حمله امروز در کابل
عکس حمله امروز در کابل Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی پلیس طالبان در کابل اعلام کرد ۵ غیرنظامی در انفجاری نزدیکی وزارت امور خارجه در پایتخت افغانستان کشته و شماری نیز زخمی شدند.

آگهی

سخنگوی پلیس طالبان در کابل اعلام کرد پنج غیرنظامی در انفجاری نزدیکی وزارت امور خارجه در پایتخت افغانستان کشته و شماری نیز زخمی شدند.

هرچند او جزئیات بیشتری از این انفجار را که دومین حمله در سال میلادی جدید در کابل بود، ارائه نکرد اما طبق گفته آسوشیتدپرس عکسی که ظاهرا از محل انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است حداقل شش جسد را روی زمین نشان می‌دهد.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفت: «تیم‌های امنیتی در محل مستقر شده‌اند و جزئیات این انفجار بعداً منتشر خواهد شد.» او همچنین با بزدلانه خواندن این حمله و نکوهش آن افزود: «عاملان آن را مجازات خواهیم کرد.»

آژیرهای خطر حدود ظهر پس از انفجار در کابل به صدا درآمدند اما نیروهای امنیتی طالبان از نزدیک شدن خبرنگاران به محل انفجار جلوگیری و خبرنگاران را با اسلحه تهدید کردند و به آنها گفتند که محل را ترک کنند.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما با توجه به افزایش حملات شاخه خراسان داعش پس از تسلط طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱ احتمال آن وجود دارد که این حمله از سوی این گروه صورت گرفته باشد. 

ایست‌های بازرسی در مسیر‌های منتهی به وزارت امور خارجه و کاخ ریاست جمهوری در کابل قرار دارد. نگهبانان خودروها و مردم را بازررسی می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در حالی که طالبان ادعا می‌کند امنیت را در افغانستان برقرار کرده است، اما از زمان تسلط این گروه بر افغانستان، این کشور همچنان شاهد مجموعه‌ای از حملات انتحاری و انفجاری بوده است.

 حمله انتحاری اکتبر ۲۰۲۲ به یک مسجد در افغانستان ۸ کشته و ۲۰ زخمی  برجای گذاشت یک ماه پس از آن نیز در انفجاری در داخل مدرسه‌ای دینی در ولایت سمنگان، ۲۳نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در مسجد شیعیان در ولایت بغلان افغانستان «تعداد زیادی» کشته و زخمی برجا گذاشت

حکومت طالبان با ایران و روسیه کنسرسیوم سرمایه گذاری ایجاد می‌کند

واکنش‌ها به ترور نماینده زن مجلس سابق افغانستان؛ «شوکه شدیم اما متعجب نشدیم»