بازداشت ۱۵۰۰ تن از حمله‌کنندگان به کنگره برزیل؛ بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا بستری شد

نیروهای امنیتی برزیل چادرهای موقت هواداران بولسونارو را برچیدند
نیروهای امنیتی برزیل چادرهای موقت هواداران بولسونارو را برچیدند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور پیشین برزیل تأیید کرد که روز دوشنبه ۹ ژانویه به دلیل مشکلات روده و درد شکم در بیمارستانی در ایالت فلوریدا در آمریکا بستری شده است.

آگهی

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور پیشین برزیل تأیید کرد که روز دوشنبه ۹ ژانویه به دلیل مشکلات روده و درد شکم در بیمارستانی در ایالت فلوریدا در آمریکا بستری شده است.

بستری شدن رئیس جمهور پیشین برزیل در بیمارستان در حالی است که روز یک‌شنبه هزاران تن از هواداران او در مخالفت با ریاست جمهوری لولا داسیلوا به ساختمان‌های حکومتی در برازیلیا حمله کردند.

آقای بولسونارو در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ برزیل هدف حمله با چاقو قرار گرفت و از آن زمان به بعد چندین بار در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

او روز دوشنبه ۹ ژانویه با انتشار عکسی از تخت بیمارستان خود در شهر اورلاندو، از هوادارنش به دلیل «دعاهایشان» تشکر کرد.

بولسونارو که از قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برزیل خودداری کرده است پیش از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت.

حمله به ساختمان‌های کنگره ملی، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری یک هفته پس از سوگند لولا داسیلوا به عنوان رئیس جمهوری جدید برزیل انجام شد. تصاویر نشان می‌دهند که هزاران تن از هوادار بولسونارو با دور زدن موانع امنیتی به هر ۳ ساختمان حکومتی حمله کردند.

بر اساس اعلام مقام‌های برزیل، تاکنون هزار و ۵۰۰ تن از عاملان حمله‌ به ساختمان‌های حکومتی بازداشت شده‌اند. در همین زمینه فلاویو دینو، وزیر دادگستری برزیل از توقیف «۴۰ اتوبوسی که برای انتقال هواداران رئيس جمهور پیشین این کشور به برازیلیا» مورد استفاده قرار گرفته‌ بودند، خبر داد.

همچنین نیروهای امنیتی برزیل صبح دوشنبه چادرهای موقت هواداران بولسونارو را که در اطراف مراکز مهم کشوری در برازیلیا از جمله پادگان‌های ارتش برپا شده بودند، برچیدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

برخی از حامیان راست افراطی بولسونارو خواستار مداخله ارتش برزیل برای بازگرداندن او به قدرت یا برکناری لولا از ریاست جمهوری شده‌اند.

رئیس جمهور جدید برزیل در پی این این حمله، وضعیت اضطراری اعلام و گارد ملی را برای برقراری نظم اعزام کرد. او «خرابکاران و فاشیست‌ها» را عامل خشونت‌ها در برازیلیا معرفی و بر مجازات آن‌ها تأکید کرد.

آقای بولسونارو پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله هوادارنش به ساختمان‌های حکومتی در برازیلیا، مسئولیت تشویق آشوبگران را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

لولا داسیلوا برای سومین بار رسما رئیس جمهور برزیل شد

تصاویری از برازیلیا؛ طرفداران بولسونارو پس از شکست در انتخابات خواستار مداخله ارتش برزیل شدند