بازار سیاه کد ملی مادران دارای بیش از دو فرزند در ایران

بیمارستان مفید تهران
بیمارستان مفید تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، دلالان حاضرند تنها با دریافت کد ملی مادران دارای دو فرزند و بیشتر، ۱۵میلیون تومان به آنها پرداخت کنند.

آگهی

روزنامه دنیای اقتصاد چاپ تهران روز دوشنبه از دستیابی به شواهدی خبر داد که حاکی از به راه افتادن بازار سیاه برای اجاره کد ملی مادران دارای دو فرزند و بیشتر است.

به نوشته این روزنامه اقتصادی، دلالان فعال در بازار اجاره کد ملی حاضرند تنها با دریافت کد ملی مادران دارای دو فرزند و بیشتر، ۱۵میلیون تومان به آنها پرداخت کنند.

یکی از دلالان به خبرنگار این روزنامه توضیح داده که در مقابل از هر مادر سفته یک‌میلیارد‌تومانی گرفته می‌شود تا اگر در قرعه‌کشی خودرو برنده شدند، بتوان آنها به انتقال مالکیت خودرو به فرد خریدار یا دلال ملزم کرد. به گفته این دلال، این سفته‌ها پس از انتقال مالکیت خودرو، لغو قرعه‌کشی و یا عدم برنده شدن مادر در آن، عودت داده می‌شود.

عرضه خودرو در ایران پس از کاهش سطح تولید کارخانه‌ها با تصمیم دولت از طریق قرعه‌کشی در میان متقاضیان ثبت نام کننده، انجام می‌شود. البته بخشی از محصولات خودروسازان ایرانی نیز در بورس کالا حراج می‌شود. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خودروسازان ایرانی را موظف کرده تا ۵۰ درصد از محصولات خود را به مادران دارای دو فرزند و بیشتر تخصیص دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشتن فرزند با رهاسازی در ساحل رودخانه؛ مادر قاتل پس از دو دهه اعتراف کرد

افزایش انجماد تخمک در میان زنان کره جنوبی در پی افزایش هزینه‌های فرزندآوری

دادگاه ایتالیا علیه سنت ثبت نام خانواگی پدر برای فرزند رای داد