فرانسه از تمام کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا از مسافران از مبدا چین تست کرونا بگیرند

مسافرانی که از مبدا چین به فرانسه آمده‌اند
مسافرانی که از مبدا چین به فرانسه آمده‌اند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه از تمامی کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا اقدام به انجام تست کرونا از مسافرانی که از چین وارد این بلوک می‌شوند، کنند.

آگهی

فرانسه از تمامی کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا اقدام به انجام تست کرونا از مسافرانی که از چین وارد این بلوک می‌شوند، کنند.

فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تنها کشورهای اتحادیه اروپا هستند که الزام به تست کرونا از مسافران از مبدا چین را انجام می‌دهند. این در حالی است که مقامات اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل پیش از کریسمس در این موضوع به توافق نرسیدند.

مذاکرات بیشتر اتحادیه اروپا قرار است در هفته پیش رو برگزار شود.

فرانسه از روز یکشنبه از مسافرانی که از چین می‌آیند می‌خواهد تا نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه دهند و به‌طور تصادفی نیز از آن‌ها آزمایش نیز می‌گیرد.

فرانسوا براون، وزیر بهداشت در فرودگاه شارل دوگل پاریس گفت: «فرانسه برای اعمال این روش در سراسر اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.»

براون در پاسخ به این سوال که یک مسافر از مبدا چین که مبتلا به کرونا است می‌تواند به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا برود و از آنجا بدون کنترل به فرانسه سفر کند، گفت: «به همین دلیل است که ما در سراسر اتحادیه اروپا باید هماهنگ باشیم تا کارآمدی بالاتر رود.»

اقدامات جدید تا ۳۱ ژانویه در فرانسه برقرار خواهد بود. هر هفته شش پرواز از چین به سمت فرانسه انجام می‌شود و اگر پروازهای هنگ‌کنگ نیز به آن اضافه شود به ۱۰ پرواز می‌رسد.

از میان ۳۰۰ مسافر پرواز پکن-پاریس که روز یکشنبه در فرودگاه شارل دوگل فرود آمدند حدود ۶۰ نفر وارد خاک فرانسه شدند. از تمامی این افراد تست پی‌سی‌آر گرفته شد.

در صورت مثبت شدن آزمایش هر یک از مسافران، آن‌ها باید به مدت هفت روز خود را قرنطینه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه با اوج‌گیری دوباره کرونا برنامه واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد

بدهی عمومی فرانسه مرز ۳ هزار میلیارد یورو را نیز رد کرد

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد