مشاور ارشد اردوغان حزب کارگران کردستان را عامل خشونت‌ها در پاریس معرفی کرد

ابراهیم کالین، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه
ابراهیم کالین، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه ضمن محکوم کردن خشونت‌های رخ داده در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن سه شهروند کرد در پاریس، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را عامل این خشونت‌ها معرفی کرد.

آگهی

مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه ضمن محکوم کردن خشونت‌های رخ داده در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن سه شهروند کرد در پاریس، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را عامل این خشونت‌ها معرفی کرد. 

ابراهیم کالین با انتشار تصاویری از خودروهای واژگون شده و در حال سوختن در حساب توییتری خود، نوشت: «این پ ک ک در فرانسه است. همان سازمان تروریستی که شما در سوریه از آن حمایت می‌کنید. همان پ‌ ک‌ ک که در ۴۰ سال گذشته هزاران ترک، کرد و نیروهای امنیتی را کشته است. حالا خیابان‌های پاریس را به آتش می‌کشند. آیا قصد دارید همچنان سکوت کنید؟»

حزب کارگران کردستان (پ ک ک) افزون بر ترکیه از سوی اتحادیه اروپا نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

در پی تیراندازی مرگبار روز جمعه در پاریس، چند صد نفر روز شنبه در میدان جمهوری این شهر تجمع کردند. در این تجمع که با به آتش کشیدن و واژگون کردن خودروها به خشونت کشیده شد، برخی از تظاهرکنندگان پرچم‌ حزب کارگران کردستان (پ‌ ک‌ ک) را با خود به همراه داشتند.

دقایقی پس از رخداد حادثه تیراندازی که در مرکز فرهنگی «احمد کایا» (خواننده فقید مخالف دولت ترکیه) رخ داد، کُردهای فرانسه آن را حادثه‌ای «تروریستی» خواندند و گروهی از آنها انگشت اتهام را به سمت دولت ترکیه نشانه رفتند و مقام‌های امنیتی فرانسه را نیز به اهمال‌کاری متهم کردند.

با این حال، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ضارب یک بازنشسته فرانسوی است و مدعی است با انگیزه نژادپرستانه اقدام به تیراندازی مرگبارِ روز جمعه کرده است. این فرد ۶۹ ساله اعتراف کرده که دچار «نفرت بیمارگونه از خارجی‌ها» است و قصد داشته پس از کشتن چند فرد خارجی‌ خودکشی کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امینه کارا، رهبر جنبش زنان کرد در فرانسه و دو مرد از جمله یک هنرمند و پناهنده سیاسی در این حمله جان باختند. بر اساس آخرین گزارشی که روز یکشنبه توسط دادستان منتشر شد، یکی از سه مرد دیگری که مجروح شده بودند، بیمارستان را ترک کرده است.

پنج نفر از شش نفری که در این حادثه تروریستی قربانی یا زخمی شدند دارای ملیت ترک هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کردهای مستقر در عراق برای مقابله با حملات تازه ایران آماده می‌شوند»

تیراندازی در پاریس چندین کشته و مجروح برجای گذاشت

دادگاه عالی سوئد با استرداد روزنامه‌نگار ترک‌تبار به ترکیه مخالفت کرد