آلمان یک مامور امنیتی خود را به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی آلمان روز پنج‌شنبه ۲۲ دسامبر اعلام کرد که یک مامور اطلاعاتی این کشور را به اتهام انتقال اطلاعات به روسیه بود، بازداشت کرده است.

آگهی

دادستانی آلمان روز پنج‌شنبه ۲۲ دسامبر اعلام کرد که یک مامور اطلاعاتی این کشور را به اتهام انتقال اطلاعات به روسیه بود، بازداشت کرده است.

دفتر دادستانی شهر کارلسروهه که به صورت ویژه به پرونده‌های جاسوسی رسیدگی می‌کند، اعلام کرد که این تبعه آلمان با نام اختصاری «کارستن ال.» روز چهارشنبه توسط ماموران آژانس اطلاعات فدرال آلمان بازداشت شده است.

بر اساس اعلام دفتر دادستانی آلمان، کارستن در سال ۲۰۲۲ اطلاعاتی را که به عنوان بخشی از کارش جمع‌آوری کرده بود، در اختیار یک سرویس اطلاعاتی روسیه قرار داده است.

دادستانی فدرال آلمان همچنین اعلام کرد که تحقیقات در مورد این شخص با همکاری نزدیک با آژانس اطلاعات این کشور انجام شده است.

برونو کال، رئیس آژانس اطلاعات فدرال آلمان در بیانیه‌ای رعایت جوانب احتیاط در این پرونده خاص را به دلیل اینکه طرف مقابل روسیه است، مهم دانست، زیرا «مسکو به راحتی از خشونت استفاده می‌کند.»

در سال‌های گذشته در آلمان چندین پرونده جاسوسی به نفع روسیه گشوده شده است. با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی سطح هوشیاری خود را در این مورد افزایش داده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

یک افسر ذخیره آلمان در ۱۸ نوامبر در دوسلدورف به جرم جاسوسی برای روسیه به یک سال و ۹ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایل صوتی لو رفته مقامات نظامی آلمان؛ بحث بر سر چه سلاحی است؟

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

طرح ترور مخالفان سیاسی رمضان قدیروف؛ آلمان یک روس را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد