حکم قصاص اجرا نشد؛ مقام طالبان قاتل پدرش را بخشید

تاکید طالبان بر اجرای شریعت
تاکید طالبان بر اجرای شریعت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در شمال افغانستان اعلام کرد که گل‌ محمد، معاون والی ولایت جوزجان قاتل پدرش را که قرار بود حکم قصاص بر او جاری شود، بخشید.

آگهی

دادگاهی در شمال افغانستان اعلام کرد که گل‌ محمد، معاون والی ولایت جوزجان قاتل پدرش را که قرار بود حکم قصاص بر او جاری شود، بخشید. دادگاه‌ تحت امر دولت طالبان پیشتر عبدالقیوم را به جرم قتل پدر گل‌ محمد در سال ۱۹۹۲ به قصاص محکوم کرده بود.

گل محمد پس از صدور رأی دادگاه گفت: «خانواده قاتل از من خواسته‌اند که او را ببخشم. امروز قصاص را کنار می‌گذارم و او را می‌بخشم.»

امارت اسلامی افغانستان در ۷ دسامبر از اجرایی شدن نخستین حکم قصاص در ملا عام پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در اوت ۲۰۲۱ خبر داد. این حکم با شلیک گلوله اجرا شد.

هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در اواسط ماه نوامبر به قضات تحت امر طالبان دستور داد تا همه «احکام و قوانین شریعت اسلامی، از جمله اعدام در ملاء عام، سنگسار و شلاق و قطع عضو برای سارقان» را اجرا کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شبه‌نظامیان طالبان که به هنگام بازگشت به قدرت، قول داده بودند در اجرای شریعت انعطاف بیشتری از خود نشان دهند اما شواهد موجود حکایت از آن دارد که آن‌ها همچنان به تفسیر بسیار سختگیرانه از اسلام پایبند هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر نام یکی از شهرهای افغانستان از سوی طالبان واکنش‌ برانگیز شد

نخستین حکم اعدام در ملاء عام پس از بازگشت طالبان به قدرت اجرا شد

رهبر طالبان به قضات دستور داد «حد و قصاص» را اجرا کنند