حبس تعلیقی برای نماینده پارلمان فرانسه که به زنش سیلی زد؛ آدریان کتنَنس حاضر به استعفا نشد

آدریان کتنَنس، نماینده پارلمان فرانسه که به دلیل سیلی زدن به همسرش به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شد
آدریان کتنَنس، نماینده پارلمان فرانسه که به دلیل سیلی زدن به همسرش به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با افزایش فشارها برای استعفای این نماینده، گروه پارلمانی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» بازگشت وی را به گذراندن یک دوره آموزشی ویژه برای «مسئولیت پذیری و پاسخگویی نسبت به خشونت علیه زنان» مشروط کرده است.

آگهی

آدریان کتنَنس، نماینده پارلمان فرانسه که به اتهام «خشونت خانگی» به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شده است قصد استعفا ندارد.

وی که به دلیل خشونت و بدرفتاری با همسرش از گروه پارلمانی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» کنار گذاشته شد، معتقد است که رویه قضایی علیه وی با عداوت همراه بوده است.

آقای کتنَنس که در انتخابات قانونگذاری سال جاری میلادی برای دومین بار پیاپی به نمایندگی از حزب چپگرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» از حوزه رای گیری شماره یک شمال به عضویت پارلمان درآمد اتهام‌های مطرح را سختگیرانه خواند و اعلام کرد که به رغم فشارهای موجود قصد استعفا ندارد.

وی تعلیق خود از گروه پارلمانی حزب مطبوعش را پذیرفته اما اعلام کرده که قصد دارد تا زمان رفع محرومیت چهار ماهه همچنان به عنوان نماینده مجلس به ماموریت در حوزه‌ی انتخابیه خود ادامه دهد.

همزمان با افزایش فشارها برای استعفای آدریان کتنَنس، گروه پارلمانی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» بازگشت وی را به گذراندن یک دوره آموزشی ویژه برای «مسئولیت پذیری و پاسخگویی نسبت به خشونت علیه زنان» مشروط کرده است.

وی با تاکید بر پذیرش تصمیم جمعی اتخاذ شده در میان مسئولان و اعضای حزب مطبوعش مبنی بر محرومیت چهار ماهه وی از حضور در مجلس تاکید کرده که به کار باز گردد.

این نماینده مجلس فرانسه در این خصوص تصریح کرده است که «کار در حوزه انتخابیه متوقف نشده» و وی در طول این دوره تعلیق در دفتر خود به فعالیت ادامه خواهد داد.

آقای کتنَنس سپس با تاکید بر اینکه مبارزه فمینیستی را عادلانه می‌داند اما همکارانش در پارلمان فقط به دلیل یک سیلی که او به آن اعتراف کرده وی را هدف اصلی مبارز خود قرار داده‌اند، یادآور شد: «من کسی را نکشتم، به کسی تجاوز نکردم، دستانم به خون کسی آلوده نیست. من میخواهم نسبت به عملی که صورت گرفته عادلانه‌تر رفتار شود؛ من فقط می خواهم بتوانم فعالیت عادی پارلمان را از سر بگیرم.»

آدریان کتنَنس در مصاحبه با یک رسانه محلی در شمال فرانسه گفته است: «استعفا دادن پس از محکومیت به دلیل عملی که به آن اذعان کرده‌ام، سابقه و پیش‌ زمینه خطرناکی را رقم می‌زند و در را به روی هرگونه استفاده ابزاریِ سیاسی از زندگی خصوصی باز می‌کند.»

نماینده معلق شده گروه پارلمانی «فرانسه‌ تسلیم‌ناپذیر» با این حال اذعان کرده است که پس از طی شدن این دوران باید همه چیز از جمله «زندگی شخصی» و «زندگی سیاسی» او از نو ساخته شود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایت یک خشونت خانگی پر سر و صدا در فرانسه؛ دادگاه به نفع قهرمان جودو رای نداد

افزایش ده درصدی خشونت خانگی در فرانسه؛ اکثریت قربانیان زنان هستند

پلیس فرانسه از زمین و هوا به دنبال مردی مسلح با سابقه خشونت خانگی است