کشف یک گردنبند ۱۳۰۰ ساله «کمیاب» متعلق به زنان عالی‌رتبه قرون وسطایی در بریتانیا

کشف یک گردنبند هزار و ۳۰۰ ساله از جنس طلا و گوهر در بریتانیا
کشف یک گردنبند هزار و ۳۰۰ ساله از جنس طلا و گوهر در بریتانیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش‌تر هم چندین مقبره متعلق به زنان عالی‌رتبه قرون وسطایی در بریتانیا کشف شده بود. پژوهشگران بر این باورند که کشف این مقبره‌ها می‌تواند نشان‌دهنده قدرت و جایگاه زنان در مذهب «جدید» مسیحیت در انگلستان باشد.

آگهی

کارشناسان موزه باستان‌شناسی لندن در نزدیکی شهر «نورث‌همپتون‌» در جنوب شرق انگلستان، یک گردنبند هزار و ۳۰۰ ساله از جنس طلا و گوهر را کشف کردند.

این گردنبند «تاریخی و کمیاب» در مقبره یک زن عالی‌رتبه قرون وسطایی کشف شده و باستان‌شناسان بر این نظرند که قبر این زن و گنجینه مدفون او می‌تواند زوایای زندگی در قرن هفتم انگلستان را روشن کند.

لین بلکمور، کارشناس ارشد موزه باستان‌شناسی لندن، این گردنبند را نشانی از ثروت و ایمان مسیحی صاحب آن می‌داند.

این گردنبند از مهره‌هایی تشکیل شده که با استفاده از سکه‌های رومی، طلا، ‌سنگ، ‌شیشه و گوهر ساخته شده‌اند؛ یک مهره مستطیلی‌شکل که با طلا و لعل جواهرنشان شده است هم در مرکز این گردنبند قرار دارد.

این گردنبند فقط یکی از مجموعه اشیائی است که در قبر این زن کشف شده است. باستان‌شناسان علاوه‌ بر این گردنبند، یک صلیب نقره‌ای و کوزه‌های سفالی هم کشف کرده‌اند. کاوشگران بر این نظرند که این زن بین سال‌های ۶۳۰ تا ۶۷۰ پس از میلاد دفن شده است.

پایان بت‌ پرستی و آغاز مسیحیت

پیش‌تر هم چندین مقبره متعلق به زنان عالی‌رتبه قرون وسطایی در بریتانیا کشف شده بود. پژوهشگران بر این باورند که کشف مقبره‌های متعلق به زنان عالی‌رتبه قرون وسطایی می‌تواند نشان‌دهنده قدرت و جایگاه زنان در مذهب «جدید» مسیحیت در انگلستان باشد.

پادشاهی مرسیا که بر منطقه‌ای که این گردنبند هزار و ۳۰۰ ساله کشف شده حکمرانی می‌کرد، در قرن هفتم به مسیحیت گروید. با فراگیرتر شدن مسیحیت در انگلستان، رسم دفن مردگان با اجناس گران‌قیمت‌شان از بین رفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

کشف این گردنبند هزار و ۳۰۰ ساله می‌تواند به روشن شدن زوایای پنهان دوران پس از حکمرانی رومیان بر بریتانیا در قرن پنجم تا ورود وایکینگ‌ها در ۴۰۰ سال بعد کمک کند. کاوشگران بر این باورند که قبر این زن یکی از مهم‌ترین اکتشافات مربوط به دوران ساکسون‌ها در قرن هفتم است.

اشیای مدفون در قبر این زن قرار است پس از پایان تحقیقات باستان‌شناسان در یک موزه محلی به نمایش گذاشته شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنجیر شدن پاهای دختربچه مدفون در قرون وسطی برای جلوگیری از «بلند شدن از گور»

اسرار یکی از مهمترین مکان‌های باستان‌شناسی دنیا در ترکیه به تدریج فاش می‌شود

باستان‌شناسان راز کتیبه ۱۸۰۰ ساله در گوردخمه شهر مردگان را کشف کردند