پنج فضانورد فهرست جدید آژانس فضایی اروپا چه افرادی هستند؟

آژانس فضایی اروپا و انتخاب فضانوردان جدید
آژانس فضایی اروپا و انتخاب فضانوردان جدید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۵ فضانورد منتخب خود را از میان ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی اعلام کرد.

آگهی

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۵ فضانورد منتخب خود را از میان ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی اعلام کرد. «سوفی آدنو»، خلبان هلی‌کوپتر از فرانسه، «پابلو آلوارز فرناندز» از اسپانیا، «رزماری کوگان» از بریتانیا، «رافائل لیژوا» از بلژیک و «مارکو سیبر» از سوییس، ۵ نفری هستند که گروه جدید فضانوردان آژانس فضایی اروپا را تشکیل می‌دهند.

این ۵ نیروی تازه کار هم‌زمان با ورود اروپا به دوره جدیدی از اکتشافات فضایی در کنار فضانوردان کنونی آژانس فضایی اروپا مشغول به کار خواهند شد.

با انتخاب سوفی آدنو، او دومین زن فضانورد فرانسوی پس از «کلودی اینیره» خواهد شد. آژانس فضایی اروپا همچنین برای نخستین بار در جهان یک مرد معلول بریتانیایی را انتخاب کرد تا به عنوان فضانورد آموزش ببیند. «جان مک فال»، دونده سرعتی پارالمپیک که پای خود را در یک تصادف از دست داده است، به گروه آموزشی آژانس فضایی اروپا خواهد پیوست تا مشخص شود که آیا او می‌تواند نخستین فضانورد دارای معلولیت باشد که به فضا می‌رود یا خیر.

آژانس فضایی اروپا داشتن تحصیلات عالی در رشته‌‌های مختلف علمی یا فنی را برای استخدام فضانوردان جدید ضروری دانسته بود. همچنین داشتن تجربه خلبانی را به عنوان یک امتیاز مثبت محسوب کرده بود.

ثبت درخواست برای استخدام در آژانس فضایی اروپا که از پایان ماه مارس آغاز شده بود در پایان ماه مه به پایان رسید. بریتانیا اگرچه از اتحادیه اروپا خارج شده اما همچنان یکی از اعضای اصلی آژانس فضایی اروپا است، بنابراین شهروندان این کشور توانستند درخواست‌های استخدام خود را ارائه دهند.

توئیت آژانس فضایی اروپا

نمایند‌ه‌های ۲۲ کشور عضو آژانس فضایی اروپا که به مدت ۲ روز در پاریس گردهم آمده‌ بودند، همچنین مبلغی معادل ۱۶.۹ میلیارد یورو به بخش فعالیت‌های فضایی اختصاص دادند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بودجه در نظر گرفته شده در نشست وزیران اروپایی نسبت به بودجه‌ سال ۲۰۱۹ که معادل ۱۴.۵ میلیارد یورو بود، ۱۷ درصد افزایش یافته است اما این میزان از بودجه درخواست شده از سوی جوزف اشباخر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا که رقمی برابر با ۱۸.۵ میلیارد یورو بود، کمتر است.

جوزف اشباخر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا گفت که افزایش بودجه تحقیقات و اکتشافات فضایی برای رقابت اروپا با آمریکا و چین ضروری است.

با این حال برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، افزایش بودجه را «موفقیتی بزرگ» عنوان کرد که «فراتر از انتظار» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشم مسکو از آژانس فضایی اروپا در پی لغو رسمی ماموریت مشترک مریخ

تاثیرات حمله روسیه به اوکراین در فضا؛ آژانس فضایی اروپا سفر به مریخ را لغو کرد

ناسا در ماموریت آرتمیس۳ قصد دارد بر روی کره ماه کشت و زرع کند