هالووین مرگبار کره جنوبی؛ دست‌کم ۱۴۶ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند

۱۴۶ کشته و ۱۵۰ زخمی در هالووین مرگبار سئول
۱۴۶ کشته و ۱۵۰ زخمی در هالووین مرگبار سئول Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ازدحام جمعیت در جریان برگزاری جشن هالووین، شنبه شب ۲۹ اکتبر در سئول پایتخت کره جنوبی دست کم ۱۴۶ کشته و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که هزاران نفر از شرکت کنندگان مراسم در خیابانی باریک گیر کرده و بسیاری بر اثر هجوم جمعیت به زمین افتادند.

آگهی

ازدحام جمعیت در جریان برگزاری جشن هالووین، شنبه شب ۲۹ اکتبر در سئول پایتخت کره جنوبی دست کم ۱۴۶ کشته و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که هزاران نفر از شرکت کنندگان در خیابانی باریک در محله ایته‌وون منطقه یونگ‌سان سئول گرفتار شدند و بسیاری بر اثر هجوم جمعیت به زمین افتادند. این رویداد مرگبار‌ترین فاجعه سال‌های اخیر در کره جنوبی محسوب می‌شود.

چوی سونگ بوم، رئیس سازمان آتش‌نشانی منطقه یونگ‌سان سئول از احتمال افزایش آمار کشته‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد همچنان اطلاع دقیقی از شمار زخمی‌هایی که وضعیتشان وخیم است در دسترس نیست. 

تخمین زده می‌شود که حدود  یکصد هزار نفر برای برگزاری جشن هالووین در ایته‌وون گرد هم آمده بودند. این بزرگترین جشن هالووین در کره‌ جنوبی از شروع همه‌گیری کرونا بود. دولت این کشور طی ماه‌های اخیر محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را کاهش داده بود. ایته‌وون محله‌ای در سئول است که به کافه‌ها، کلوب‌ها و رستوران‌های مورد علاقه جوانان شهرت دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هنوز مشخص نیست که چه چیز باعث هجوم مردم به یک خیابان باریک شیب‌دار در نزدیکی هتل همیلتون شده است. این هتل یکی از مکان‌های اصلی جشن‌ها در سئول به شمار می‌رود. آقای کیم، یکی از بازماندگان حادثه می‌گوید که مردم همدیگر را هل می‌دادند و مثل «دومینو» یکی پس از دیگری روی زمین می‌افتادند. آن‌ها نزدیک یک‌ساعت و نیم در آن خیابان باریک گیر افتاده بودند. تعدادی از مردم با فریاد درخواست کمک می‌کردند و بسیاری نیز به سختی نفس می‌کشیدند.

آقای چوی، رئیس سازمان آتش‌نشانی می‌گوید که جسد ۷۴ نفر از جان‌باختگان به بیمارستان و ۴۶ نفر دیگر به یک سالن ورزشی انتقال داده شده است. وی افزود که بیش‌تر جان‌باختگان جوانان بیست و چند ساله هستند. 

جوانان قربانیان اصلی فاجعه مرگ‌بار پیشین کره جنوبی نیز بودند. بیش از ۳۰۰ نفر در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ بر اثر غرق شدن یک کشتی تفریحی جان سپردند. این حادثه قوانین ایمنی ضعیف و نقص‌های نظارتی کره جنوبی را عیان کرد. 

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای به مقامات اورژانسی و بیمارستانی این کشور دستور داد تا از درمان سریع مصدومان اطمینان حاصل کرده و ایمنی مکان‌های برگزاری جشن را بررسی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد که پنج نفر از قربانیان جشن هالووین در سئول اتباع ایرانی هستند. 

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در توئیت‌هائی ضمن ابراز همدردی با مردم کره جنوبی به آن‌ها تسلیت گفتند.

حادثه شنبه شب مرگبارترین فاجعه به دلیل ازدحام جمعیت در تاریخ کره جنوبی است. در سال ۲۰۰۵ و در جریان یک کنسرت پاپ در شهر سانگجو در جنوب کره جنوبی هجوم مردم باعث کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن حدود ۶۰ نفر شد.

حادثه جشن هالووین امسال سئول دومین فاجعه مرگبار بر اثر ازدحام جمعیت در یک ماه اخیر در آسیا است. پلیس اندونزی در روز اول اکتبر و در جریان یک مسابقه فوتبال با شلیک گاز اشک‌آور باعث هجوم جمعیت تماشاگران مسابقه به سمت درهای خروجی استادیوم و تلاش آن‌ها برای فرار شد. در این حادثه ۱۳۲ نفر از تماشاچیان جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین کنسرت کی پاپ در کره جنوبی از زمان آغاز همه‌گیری کووید۱۹ برگزار شد

عملیات بیرون کشیدن کشتی غرق شده در آب های کره جنوبی ادامه دارد

حمله با چاقو به رهبر اپوزیسیون کره جنوبی؛ لی جائه میونگ به‌شدت از ناحیه گردن آسیب دید