ورود گردشگران روسی به فنلاند ممنوع شد

مرز روسیه با فنلاند
مرز روسیه با فنلاند Copyright Jussi Nukari/Lehtikuva via AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فنلاند اعلام کرد که از نیمه شب پنج‌شنبه ۲۹ سپتامبر مرزهای خود را به روی اتباع روسیه با ویزای گردشگری یک کشور اروپایی حوزه شنگن می‌بندد و فقط افراد خاصی از شهروندان روسی می‌توانند وارد این کشور شوند.

آگهی

دولت فنلاند اعلام کرد که از نیمه شب پنج‌شنبه ۲۹ سپتامبر مرزهای خود را به روی اتباع روسیه با ویزای گردشگری یک کشور اروپایی حوزه شنگن می‌بندد و فقط افراد خاصی از شهروندان روسی می‌توانند وارد این کشور شوند.

بر اساس تصمیم هلسینکی، شهرومندان روسی که اعضای خانواده آن‌ها در فنلاند زندگی می‌کنند همچنان مجاز به ورود به این کشور هستند. فنلاند همچنین از ورود روس‌های جویای کار یا تحصیل جلوگیری نخواهد کرد.

پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که گنجاندن این استثناها در تصمیم دولت کشورش به دلایل بشردوستانه بوده است.

در پی صدور فرمان فراخوان بسیج نسبی نیروهای ذخیره از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شمار زیادی از شهروندان روسی که مشمول این فرمان می‌شوند برای فرار از شرکت در جنگ اوکراین به سوی گذرگاه‌های مرزی فنلاند، گرجستان و قزاقستان روانه شده‌اند.

از همین رو وزیر خارجه فنلاند گفت که فرمان رئیس جمهوری روسیه در تصمیم‌گیری دولت کشورش برای بستن مرزها مؤثر بوده است.

کریستا میکونن، وزیر کشور فنلاند هم گفت که این موضوع می‌تواند باعث افزایش درخواست‌های پناهندگی و عبور غیرقانونی از مرز شود. البته او گفت که فراخوانده شدن روس‌ها برای اعزام به جبهه اوکراین بر اساس فرمان بسیج نیروهای ذخیره نمی‌تواند به تنهایی دلیلی برای درخواست پناهندگی باشد.

به گفته مرزبانان فنلاند، از زمان صدور فرمان فراخوان پوتین، شمار روس‌هایی که وارد فنلاند شده‌اند به دوبرابر افزایش یافته است.

فنلاند که حدود هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد پیشتر شمار ویزاهای در نظر گرفته شده برای اتباع روسیه را به نسبت قابل توجهی کاهش داده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته هاویستو، تصمیم دولت فنلاند در بستن مرزها به روی گردشگران روسی با هدف جلوگیری از وارد آمدن لطمه جدی به موقعیت بین‌المللی این کشور اتخاذ شده است.

به این ترتیب فنلاند همسو با تصمیم اوایل سپتامبر چهار کشور دیگر هم مرز با روسیه یعنی لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی اقدام به اعمال محدودیت در پذیرش اتباع روسیه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمان بسیج عمومی پوتین؛ فنلاند از ورود روس‌ها با ویزای توریستی جلوگیری می‌کند

مهاجرت جوانان روس به گرجستان؛ «هر جایی می‌روم به جز کشور خودم»

پوتین و فراخوان نیروی ذخیره به جبهه‌ها؛ بلیت‌های پروازهای خروجی از روسیه به سرعت به فروش رسید