پوتین و فراخوان نیروی ذخیره به جبهه‌ها؛ بلیت‌های پروازهای خروجی از روسیه به سرعت به فروش رسید

افزایش میزان فروش بلیت‌های پروازهای خروجی از روسیه
افزایش میزان فروش بلیت‌های پروازهای خروجی از روسیه Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنرانی رئیس‌جمهوری روسیه برای آن دسته از مردان که در سن خدمت در ارتش هستند این نگرانی را پدید آورد که به زودی ممنوع‌الخروج خواهند شد.

آگهی

بلیت‌های یک طرفه پرواز‌های خروجی از روسیه روز چهارشنبه به دنبال سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور که در آن ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش را به جبهه‌ها فراخواند به سرعت به فروش رسید.

سخنرانی رئیس‌جمهوری روسیه برای آن دسته از مردان که در سن خدمت در ارتش هستند این نگرانی را پدید آورد که به زودی ممنوع‌الخروج خواهند شد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که بسیج نیرو برای نبرد در اوکراین محدود به افرادی خواهد بود که سابقه فعالیت نظامی به عنوان سرباز حرفه‌ای دارند.

به گفته وی دانشجویان و مردانی که تنها به عنوان سرباز وظیفه در ارتش حضور داشته‌اند به جبهه فراخوانده نمی‌شوند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال داده‌های جستجوهای اینترنتی گوکل نشان می‌دهد که جستجوی کلمه‌های بلیت و هواپیما از ساعت ۸ صبح به وقت مرکز اروپا در روز چهارشنبه در مقایسه با روزهای آغازین هفته بیش از دو برابر و درخواست برای ترک روسیه بیش از ۱۰۰ برابر شده است.  

بنا بر گزارش‌ها بلیت‌‌ پروازهای مستقیم از روسیه به ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و قزاقستان برای روز چهارشنبه به طور کامل به فروش رفته است. همچنین بلیت‌های هواپیمایی ترکیه به مقصد این کشور که از ابتدای تحریم‌های اروپا بر علیه روسیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد روس‌هاست، تا روز یکشنبه و بلیت‌های هواپیمایی صربستان از روسیه به مقصد بلگراد تا روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر به پایان رسیده‌ است.

بلیت‌های پروازهای داخلی به سمت مرزهای روسیه هم به صورت کامل فروخته شده است. به طوری که بلیت پرواز از مسکو به ولادی‌قفقاز در نزدیکی مرز گرجستان که به طور معمول ۷۰ یورو قیمت دارد، به مبلغ ۷۵۰ یورو به فروش رسیده است.  

اتباع روسیه برای سفر به ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان و صربستان نیاز به دریافت روادید ندارند. این در حالی است که ارزان‌ترین پرواز از مسکو به دُبی پنج برابر قیمت معمول به فروش می‌رسد. 

ارتش روسیه طی ماه‌های گذشته آمار جدیدی از میزان تلفات خود در جریان جنگ اوکراین منتشر نکرده است. با این حال تحلیلگران بر این باور هستند که تلاش‌ها برای جذب نیرو و فراخواندن نیروهای ذخیره از میزان بالای تلفات روسیه در جنگ با اوکراین حکایت دارد. 

روسیه نزدیک به هفت ماه پیش تهاجم نظامی خود به اوکراین را به دستور ولادیمیر پوتین آغاز کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود گردشگران روسی به فنلاند ممنوع شد

مسکو با تشدید مجازات فرار از ارتش مسئول پشتیبانی نیروهای مسلح را تغییر داد

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل