پرتاب موشک ناسا به سمت ماه برای سومین بار به تعویق افتاد

تلاش ناسا برای پرتاب موشک به سمت ماه
تلاش ناسا برای پرتاب موشک به سمت ماه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرتاب ابر موشک جدید ناسا به سمت ماه بار دیگر برای سومین بار به تعویق افتاد. ناسا روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر اعلام کرد که زمان پرتاب این ابر موشک به ۲۷ سپتامبر موکول شده است.

آگهی

پرتاب ابرموشک جدید ناسا به سمت ماه بار دیگر برای سومین بار به تعویق افتاد. ناسا روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر اعلام کرد که زمان پرتاب این ابر موشک به ۲۷ سپتامبر موکول شده است.

ناسا در چارچوب ماموریت آرتمیس۱، یک فضاپیما یا کپسول بدون سرنشین به نام «اوریون» را به طور آزمایشی به مدار ماه می‌فرستد تا از سطح ایمنی ماموریت‌های فضاپیماهای سرنشین‌دار در آینده اطمینان پیدا کند.

برای دریافت مجوز پرتاب، تیم‌های ناسا باید آزمایش پر کردن مخازن سوخت موشک را با موفقیت انجام دهند. بنابراین اگر ناسا نتواند مجوز پرتاب موشک را دریافت کند، موشک باید به ساختمان مونتاژ برگردد که این اتفاق، زمان پرتاب دوباره را چند هفته عقب می‌اندازد.

بر اساس اعلام ناسا، موشک پیشران آرتمیس‌۱ احتمالاً در ۲۷ سپتامبر پرتاب خواهد شد و پایان ماموریت برای ۵ نوامبر برنامه‌ریزی شده است. ناسا همچنین اعلام کرد که در صورت لغو برنامه ۲۷ سپتامبر، پرتاب این موشک برای ۲ اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

ناسا هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود که بتواند موشک نارنجی و سفید اس‌ال‌اس (SLS) را در ۲۳ یا ۲۷ سپتامبر پرتاب کند.

پرتاب این موشک برای نخستین بار در روز دوشنبه ۲۹ اوت لغو شده بود. دومین تلاش برای پرتاب موشک آرتمیس در روز شنبه ۳ سپتامبر هم به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

موشک نارنجی و سفید اس‌ال‌اس (SLS) که هرگز پروازی را انجام نداده، بیش از یک دهه است که در حال توسعه است.

پنجاه سال پس از آخرین مأموریت آپولو، این نخستین ماموریت آزمایشی بدون سرنشین پروژه آرتمیس است تا از سطح ایمنی ماموریت‌های فضاپیماهای سرنشین‌دار در آینده اطمینان پیدا کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هدف اصلی آرتمیس۱، آزمایش سپر حرارتی کپسول فضاپیما است. این سپر حرارتی در بازگشت به اتمسفر زمین باید سرعت ۴۰ هزار کیلومتر در ساعت و دمایی معادل نیمی از دمای سطح خورشید را تحمل کند.

هدف اصلی آرتمیس یک، آزمایش سپر حرارتی کپسول است. این سپر حرارتی در بازگشت به اتمسفر زمین باید سرعت ۴۰ هزار کیلومتر در ساعت و دمایی معادل نیمی از دمای سطح خورشید را تحمل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمرین راهپیمایی فضایی در زیر آب؛ استخر عظیم ناسا شرایط ماه را برای فضانوردان شبیه‌سازی می‌کند

نخستین زن بومی از جامعۀ سرخپوستان آمریکا به فضا رفت

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟