وضعیت وخیم پناهجویان در اردوگاهی در هلند؛ ۴۰۰ نفر به مکان دیگر منتقل شدند

مرکز اسکان پناهجویان در هلند
مرکز اسکان پناهجویان در هلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات هلندی حدود ۴۰۰ پناهجو مستقر در یک اردوگاه موقت را پس از انتشار گزارش‌هایی از وضعیت وخیم آن‌ها، به مراکز دیگری منتقل کردند.

آگهی

مقامات هلندی حدود ۴۰۰ پناهجو مستقر در یک اردوگاه موقت را پس از انتشار گزارش‌هایی از وضعیت وخیم آن‌ها به مکان دیگری منتقل کردند.

لئون ولد، سخنگوی سازمان دولتی اسکان پناهجویان گفت که این افراد به مکان‌های جایگزین در مراکز دیگر منتقل شده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گروهی از بازرسان سازمان مراقبت‌های بهداشتی هلند از اردوگاه موقت در روستای تر آپل بازدید کردند و گفتند که «خطر جدی شیوع بیماری‌های عفونی در نتیجه عدم رعایت بهداشت» وجود دارد.

یک روز پیش از این بازدید، ۱۵۰ نفر به دو سالن ورزشی در یکی از شهرهای مرکزی منتقل شده بودند. گروه‌های حامی پناهجویان وضعیت این افراد را با شرایط اردوگاه‌های پر ازدحام یونان و ایتالیا مقایسه کردند. مکان‌هایی که نخستین مقصدهای مشترک پناهجویان مقیم اروپا است.

این در حالی است که چند روز پیش یک نوزاد سه‌ ماهه در یک سالن ورزشی در مرکز تر آپل جان باخت و مقامات در حال بررسی علت مرگ هستند. از سوی دیگر دو پناهجوی دیگر به دلیل حمله قلبی و دیابت به بیمارستان منتقل شدند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، شرایط به حدی بد بود که پزشکان بدون مرز هلند تیمی را روز پنجشنبه گذشته به این اردوگاه فرستاد.

مارک روته، نخست وزیر هلند روز جمعه گفت که از شرایط تر آپل شرمنده است. وی جمعه شب، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف کاهش بحران اسکان پناهجویان در کشور اعلام کرد.

دولت هلند گفته است که با شهرداری‌ها همکاری می‌کند تا سرپناه بیشتری برای افرادی که وضعیت پناهندگی دریافت می‌کنند ایجاد شود و این افراد بتوانند سریعتر از مراکز پناهجویان خارج شوند و فضا را برای تازه‌واردان خالی کنند.

ارتش هلند موظف شد یک اردوگاه جدید برای اسکان افرادی که منتظر ثبت درخواست پناهندگی در مرکز تر آپل هستند ایجاد کند.

در حالی که بسیاری از شهرهای هلند به اوکراینی‌هایی که از جنگ در کشورشان فرار کرده‌اند مکان‌هایی را برای اقامت پیشنهاد داده‌اند، استقبال از پناهجویان سایر کشورها کمرنگ‌ شده است. بیشتر افرادی که به ترا آپل می‌رسند سوری‌هایی هستند که از جنگ داخلی در کشورشان فرار کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتریش پناهجویان را در چادر اسکان می‌دهد

برخورد کامیون به دورهمی باربیکیو در هلند جان شش نفر را گرفت

گرتا تونبرگ، فعال سرشناس سوئدی در اعتراض به تغییرات اقلیمی در هلند بازداشت شد