آمریکا نسبت به تشدید درگیری‌ها در شمال سوریه «شدیدا» ابراز نگرانی کرد

گلوله‌باران مناطق مرزی شمال سوریه
گلوله‌باران مناطق مرزی شمال سوریه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا نسبت به تشدید درگیری‌ها در شمال سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و از همه طرف‌ها خواست تا تدابیر لازم را برای رعایت خطوط آتش‌بس فعلی اتخاذ کنند.

آگهی

آمریکا نسبت به تشدید درگیری‌ها در شمال سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و از همه طرف‌ها خواست تا تدابیر لازم را برای رعایت خطوط آتش‌بس فعلی اتخاذ کنند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۲ اوت در واکنش به گلوله‌باران مناطق مرزی شمال سوریه در روزهای گذشته، نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در الباب، حسکه و مناطق دیگر ابراز تأسف کرد.

نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان در شمال سوریه در حالی است که تنش میان نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا و ترکیه در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

گروه‌های کرد سوریه روز جمعه گفتند که حمله پهپادی ترکیه به یک مرکز آموزشی دخترانه در نزدیکی حسکه منجر به کشته شدن ۴ کودک و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر شده است، گزارشی که توسط دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم تأیید شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است همچنین اعلام کرد که در پی حملات توپخانه‌ای به شهر الباب که تحت کنترل گروه‌های سوری مورد حمایت ترکیه قرار دارد ۱۷ غیرنظامی از جمله ۶ کودک کشته و ۳۵ تن هم مجروح شدند. بر اساس اعلام این نهاد حقوق بشری، گلوله‌باران الباب توسط نیروهای وفادار به بشار اسد انجام شده است.

حمله به شهر الباب پس از آن انجام شد که بنا به گزارش رسانه‌های سوری، جنگنده‌های ترکیه برخی مناطق متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از سربازان سوری کشته و مجروح شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

ترکیه که از سال ۲۰۱۶ سه عملیات نظامی گسترده در شمال سوریه انجام داده است، کنترل بخشی از خاک این کشور را در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات هزاران نفر در منطقه عفرین سوریه در اعتراض به قتل ۴ کرد

تظاهرات مخالفان بشار اسد علیه ترکیه؛ آیا آنکارا سیاست خود را در قبال سوریه تغییر داده است؟

آمریکا نسبت به هرگونه عملیات تهاجمی جدید ترکیه در سوریه هشدار داد