تصاویر تجاوز جنسی به زن اوکراینی، سوژه کارزار انتخاباتی ایتالیا شد

جورجا ملونی، رهبر حزب «برادران ایتالیا»
جورجا ملونی، رهبر حزب «برادران ایتالیا» Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انریکو لتا، رهبر حزب دموکرات ایتالیا گفت: «استفاده از تصاویر تجاوز جنسی زننده است. استفاده از آن با اهداف انتخاباتی زننده‌تر هم هست.»

آگهی

جورجا ملونی، از رهبران راست افراطی در ایتالیا روز دوشنبه از سوی احزاب رقیب به دلیل انتشار تصاویری از تجاوز جنسی به یک زن اوکراینی در یکی از شهرهای ایتالیا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

رهبر حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» تصاویری از تجاوز یک پناهجوی اهل گینه به زنی اوکراینی در شهر پیاچنتسا منتشر کرد. این حادثه روز یکشنبه در این شهر شمال ایتالیا روی داده بود. بنا به گزارش‌ها این پناهجوی اهل گینه بازداشت شده است. 

حزب «برادران ایتالیا» به رهبری جورجا ملونی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در نظرسنجی‌ها از دیگر احزاب محبوبیت بیشتری دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
جورجا ملونیAP Photo

جورجا ملونی ضمن انتشار ویدئوی تجاوز جنسی به زن اوکراینی در صفحه توئیتر خود نوشته بود که کسی نمی‌تواند در برابر این حادثه «وحشتناک» ساکت بماند. هر چند این تصاویر به صورت کدر و غیرقابل تشخیص منتشر شده بود اما صدای فریادهای قربانی در آن به وضوح شنیده می‌شود. 

رهبر حزب «برادران ایتالیا» تاکید کرده بود که هر آنچه را که در توان دارد برای «برقراری امنیت در شهرهای ایتالیا» انجام خواهد داد. 

رقبای انتخاباتی جورجا ملونی در واکنش به توئیت او از «سوءاستفاده» از حادثه روی داده در شهر پیاچنتسا انتقاد کردند. انریکو لتا، رهبر حزب دموکرات ایتالیا گفت: «استفاده از تصاویر تجاوز جنسی زننده است. استفاده از آن با اهداف انتخاباتی زننده‌تر هم هست.»

کارلو کالندا، از سیاستمداران میانه‌روی ایتالیا نیز توئيت جورجا ملونی را «غیراخلاقی» خواند. 

انتخابات پارلمانی ایتالیا قرار است روز ۲۵ سپتامبر برگزار شود. جورجا ملونی خواستار محاصره دریایی شمال آفریقا شده است تا به این ترتیب قایق‌های حامل پناهجویان نتوانند با عبور از دریای مدیترانه خود را به سواحل ایتالیا برسانند. 

جورجا ملونی در صورت پیروزی ائتلاف احزاب راستگرا ممکن است جانشین ماریو دراگی، نخست‌وزیر کنونی ایتالیا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حدود ۴ میلیون اوکراینی آواره تحت حمایت اضطراری اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند

رسوایی جنسی واینستین؛ محکومیت دوباره الهام‌دهنده جنبش «من هم»

روایت سی‌ان‌ان از آزار جنسی معترضان بازداشتی در گفت‌و‌گو با شاهدان عینی