حدود ۴ میلیون اوکراینی آواره تحت حمایت اضطراری اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند

کودکان آواره اوکراینی در رومانی
کودکان آواره اوکراینی در رومانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار اوکراینی‌هایی که در پی مهاجرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از تهاجم نظامی روسیه به خاک کشورشان، مشمول کمک‌های اضطراری کشورهای میزبان شدند، در ۳۱ مارس گذشته به ۳.۹ میلیون نفر رسید.

آگهی

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) اعلام کرد که کشورهای آلمان (۲۷ درصد)، لهستان (۲۵ درصد) و جمهوری چک (۸ درصد) بیشترین تعداد مهاجران اوکراینیِ نیازمند به کمک‌ها و حمایت‌های اضطراری را در پایان مارس گذشته میزبانی کردند. 

بر پایه گزارش یورواستات، تعداد اوکراینی‌های مشمول کمک‌های اضطراری در مقایسه با پایان فوریه گذشته ۱۱۶ هزار و ۹۳۰ نفر، معادل ۳ درصد، کاهش یافته که به دلیل خارج کردن گروهی از آنها از فهرست مشمولان کمک‌ و حمایت‌ اضطراری بوده است. 

بیشترین کاهش در شمار اوکراینی‌های نیازمند به کمک‌ها و حمایت‌های اضطراری در جمهوری چک (۱۲۲.۵۸۵ هزارنفر)، سوئد (۲۳.۶۳۵ هزارنفر) و لهستان (۱۷.۸۱۰ هزارنفر) رخ داده است. در مقابل، ثبت اوکراینی‌های نیازمند به کمک‌ها و حمایت‌های اضطراری در آلمان (۳۳.۱۲۵ هزارنفر)،‌ ایتالیا (۷.۴۳۰ هزارنفر) و رومانی (۶.۶۴۰ هزارنفر) افزایش یافته است.

جمهوری چک با ۳۰.۹ بالاترین نسبت اوکراینی‌های تحت پوشش کمک‌های اضطراری به هر هزار نفر جمعیت کشور را در مقایسه با سایر اعضای اتحادیه اروپا داراست. از این نظر، استونی (۲۷.۸)، لهستان (۲۵.۹)، لیتوانی (۲۴.۲) و بلغارستان (۲۲.۵) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

گزارش یورواستات حاکی است که ۹۸ درصد افرادی که تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ تحت حمایت اضطراری کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، اوکراینی بوده‌اند. ۴۷ درصد اوکراینی‌های تحت پوشش را زنان بالغ، ۳۵ درصد آنها را کودکان و ۱۸ درصد آنها را نیز مردان بالغ تشکیل داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر تجاوز جنسی به زن اوکراینی، سوژه کارزار انتخاباتی ایتالیا شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد