رئیس شرکت رایان‌ایر: دیگر از بلیط‌های ارزان ۱۰ یورویی هواپیما خبری نخواهد بود

افزایش نرخ بلیط‌های شرکت‌ هواپیمایی رایان ایر
افزایش نرخ بلیط‌های شرکت‌ هواپیمایی رایان ایر Copyright Martin Meissner/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتظار می‌رود میانگین نرخ فروش بلیط‌های هواپیما در رایان ایر حدود ۱۰ یورو افزایش یابد و در پنج سال آینده به حدود ۵۰ یورو برای هر پرواز یک طرفه برسد.

آگهی

شرکت هواپیمایی رایان‌ایر روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از جنگ در اروپا دیگر امکان فروش بلیط‌های ارزان‌ قیمت به مشتریان وجود ندارد.

میکائیل اولری، رئیس این شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی ضمن اعلام مطلب فوق یادآور شد: با افزایش شدید قیمت انرژی که به دنبال جنگ در اوکراین شتاب بیشتری گرفته، دوران فروش بلیط هواپیما با قیمت ۱۰ یورو یا کمتر به سر آمده است.

وی روز پنجشنبه در گفتگویی با رادیو بی‌بی‌سی تصریح کرد: «فکر نمی کنم دیگر اسکناس ده یورویی وجود داشته باشد، زیرا قیمت نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین بسیار بالا رفته است. پیشنهاد‌های ویژه ما به مشتریان واقعا از نظر قیمت مناسب هستند و این نرخ‌ها تا مدت‌ها جای دیگر مشاهده نخواهد شد.»

شرکت‌های هوایی کم‌هزینه و ارزان‌ قمیت مانند «رایان‌ایر» ایرلندی یا رقیب انگلیسی‌اش «ایزی‌جت» طی بیست سال گذشته با شکستن قیمت‌ها و فروش بلیط‌های ارزان بویژه برای سفر‌های کوتاه و تعطیلات آخر هفته مدت‌هاست که صنعت حمل‌ونقل هوایی را تحت تاثیر قرار داده اند.

به گفته آقای اولری، انتظار می‌رود میانگین نرخ فروش بلیط‌های هواپیما در رایان ایر حدود ۱۰ یورو افزایش یابد و در پنج سال آینده به حدود ۵۰ یورو برای هر پرواز یک طرفه افزایش یابد.

این مسئله با توجه به نرخ‌بندی‌های ویژه شرکت‌های ارزان قیمت که در آن مکمل‌های (آپشن‌ها) زیادی، بویژه برای مسافرت با چمدان تعریف شده،‌ به نوعی سبب افزایش یکباره هزینه های یک سفر رفت و برگشت به چند صد یورو یا پوند و کاهش تقاضا از سوی مشتریان برای خرید بلیط از این شرکت‌ها منجر خواهد شد.

افزایش قیمت نفت در سال گذشته به‌ویژه سبب شده تا هزینه‌های شرکت‌های موسوم به «ارزان‌قیمت» در مقایسه با شرکت‌های حمل و نقل هوایی سنتی سنگین‌تر شود؛ این مسئله بودجه خانوارها را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش بانک انگلستان، قبض سالانه انرژی طی ماه‌های آینده در بریتانیا به طور متوسط ​​چندین هزار پوند برای هر خانوار افزایش خواهد یافت.

بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده همچنین ممکن است که نرخ تورم در بریتانیا تا ماه اکتبر آینده از رقم سیزده درصد هم فراتر برود.

افزایش قیمت‌ها که قدرت خرید مردم بریتانیا را کاهش می‌دهد شمار اعتصاب‌ها را در این کشور چند برابر می‌کند و بر صنعت هوایی نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

رئیس شرکت رایان‌ایر با این حال بر این باور است که تقاضا برای سفرهای هوایی همچنان ادامه دارد و شرکت‌های هواپیمایی «کم‌هزینه» در مواجهه با محدودیت‌ بودجه مصرف‌کنندگان عملکرد خوبی خواهند داشت.

آقای اولری همچنین در سخنان روز یکشنه خود برکسیت را که به گفته او دسترسی کارگران اروپایی را به بریتانیا به شدت کاهش داده مورد انتقاد قرار داد.

وی در این زمینه تصریح کرد: «بازار کار به ویژه برای مشاغل کم مهارت در صنعت هتلداری و پذیرایی، توزیع و کشاورزی و همچنین برای نگهبانی و حمل بار در فرودگاه ها بسیار فشرده است.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب در شرکت هواپیمایی رایان ایر ۵۵ هزار مسافر را سرگردان کرد

پرداخت غرامت میلیونی به مشتریان؛ گسترش بحران رایان ایر

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد