اعتصاب در شرکت هواپیمایی رایان ایر ۵۵ هزار مسافر را سرگردان کرد

رایان ایر
رایان ایر Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعتصاب شماری از خلبان‌های شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت رایان‌ایر منجر به لغو ۲۵۰ پرواز و سرگردانی ۵۵ هزار مسافر در اوج تعطیلات تابستانی در اروپا شده است.

آگهی

اعتصاب شماری از خلبان‌های شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت رایان‌ایر منجر به لغو پروازها و سرگردانی مسافران در اوج تعطیلات تابستانی در اروپا شده است.

به دنبال دست از کار کشیدن حدود یک‌چهارم از خلبان‌های این شرکت ایرلندی در روزهای اخیر، ۲۵۰ پرواز در آلمان، ایرلند، بلژیک و سوئد لغو شده است. ۴۲ هزار نفر از ۵۵ هزار مسافری که سفرشان با اختلال مواجه شده است در آلمان به سر می‌برند.

رایان ایر گفته‌ است تلاش می‌کند پروازهای لغو شده را با پروازهای دیگر جایگزین کرده یا در صورت تمایل مشتریان هزینه‌های بلیط را به آنان برگرداند.

مایکل اولری، مدیر رایان‌ایر، که زمانی گفته بود حاضر است دست‌هایش را قطع کند ولی اتحادیه‌های کارگری را به رسمیت نشناسد سرانجام سال گذشته و در پی یک سلسله اعتصاب‌ با تشکیل اتحادیه کارگری رایان‌ایر موافقت کرد. اعتصاب‌کنندگان به شرایط دستمزدها معترضند.

ماه گذشته مسئولان شرکت رایان‌ایر برای اینکه از اعتصاب خلبانان جلوگیری کنند به دادگاه هلند شکایت بردند اما دادگاه اعتراض آنان را وارد ندانست. در جریان آن اعتصاب ۳۰۰ پرواز این شرکت در بلژیک، پرتغال و اسپانیا لغو شدند.

از زمان آغاز اعتصاب‌ها در میانه ماه ژوئیه سهام رایان‌ایر ۱۸ درصد سقوط کرده است.

شرکت ایرلندی رایان‌ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اروپا به شمار می‌آید و روزانه بیش از ۲ هزار پرواز را میان ۲۲۳ فرودگاه و در ۳۷ کشور انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اعتصاب کارکنان رایان ایر بلژیک ادامه دارد

پرداخت غرامت میلیونی به مشتریان؛ گسترش بحران رایان ایر

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس شرکت رایان‌ایر: دیگر از بلیط‌های ارزان ۱۰ یورویی هواپیما خبری نخواهد بود

بازداشت دو نفر به‌دلیل ادعای بمب‌گذاری در پروازی که مجبور به فرود اضطراری شد

حمله «نژادپرستانه» یک مرد به زن سالخورده در هواپیما