اوکراینی‌ها از کدام کشورها بیشترین اقامت موقت را دریافت کرده‌اند؟

اوکراینی‌های آواره از جنگ
اوکراینی‌های آواره از جنگ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا گزارش یورواستات، دست‌کم یک سوم مردان اوکراینی‌ که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرش شده‌اند، افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند.

آگهی

مرکز آمار اتحادیه اروپا، «یورواستات» در گزارشی اعلام کرد که اوکراینی‌های آواره از جنگ بیشترین اقامت موقت را در ماه مه ۲۰۲۲ از لهستان (۹۶ هزار و ۸۵ نفر) دریافت کرده‌اند. رومانی با ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر و بلغارستان با ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بنا به گزارش یورواستات، اگرچه بیشتر افراد دریافت‌کننده اقامت موقت کشورهای اروپایی در ماه مه اوکراینی‌ها بوده‌اند اما در این بازه زمانی ۸۲۵ نیجریه‌ای در پرتغال و ۲۰۵ روس در لهستان مستقر شده‌اند.

بر پایه این گزارش، شمار اوکراینی‌های دریافت‌کننده حمایت و اقامت موقت در ۴ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه مه در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته که بیشترین افزایش در رومانی با ۹ هزار و ۵۷۵ نفر و دانمارک با هزار و ۴۰ نفر بوده است. در مقابل، شمار اوکراینی‌های دریافت‌کننده اقامت از ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا کاهش یافته که بیشترین کاهش در لهستان با ۳۲۹ هزار و ۵۳۵ نفر، بلغارستان با ۴۱ هزار و ۶۱۰ نفر و فرانسه با ۱۴ هزار و ۵۳۵ نفر ثبت شده است.

در گزارش یورواستات همچنین آمده است که کمتر از نیمی از اوکراینی‌های متقاضی دریافت‌ اقامت موقت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند. بنا به این گزارش، لهستان بیشترین نرخ جذب کودکان اوکراینی را داشته است. پس از لهستان با ۳۰ هزار و ۱۷۰ نفر، رومانی با ۸ هزار و ۲۳۵ نفر و بلغارستان با هزار و ۷۵۷ نفر بیشترین نرخ جذب کودکان اوکراینی را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته‌اند.

یورواستات در گزارش خود همچنین اعلام کرده است که بیشتر اوکراینی‌های دریافت‌کننده حمایت و اقامت موقت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را زنان تشکیل داده‌اند. بنا به این گزارش، لهستان با ۶۷ هزار و ۴۶۵ نفر و رومانی با ۱۳ هزار و ۷۸۵ نفر و بلغارستان با ۱۳ هزار و ۴۷۵ نفر بیشترین نرخ جذب زنان اوکراینی را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا گزارش یورواستات، دست‌کم یک سوم مردان اوکراینی‌ که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرش شده‌اند، افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند.

البته یورواستات در گزارش خود تأکید کرده که گزارش ماه مه بدون در نظر گرفتن آمار اوکراینی‌های پذیرش شده در چند کشور عضو اتحادیه اروپا که اطلاعات خود را تاکنون ارسال نکرده‌اند، نوشته شده است.

بیش از یک میلیون اوکراینی در لهستان

بر اساس اطلاعات ارائه شده تا ۳۱ مه ۲۰۲۲، بیشترین شمار اوکراینی‌های دریافت‌کننده اقامت موقت از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لهستان با یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۷۵ نفر ثبت شده است. بلغارستان با ۱۱۱ هزار و ۸۹۵ نفر و اسلواکی با ۷۶ هزار و ۵۱۰ نفر از این نظر در رتبه‌های دوم و شوم قرار گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ در اوکراین؛ حملات کی‌یف به مناطق اشغالی خرسون، «بیش از ۵۰ سرباز روس کشته شده‌اند»

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد