کرملین: سفر پوتین به تهران قطعی است

دیدار ولادمیر پوتین و علی خامنه‌ای در تهران
دیدار ولادمیر پوتین و علی خامنه‌ای در تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می‌گوید رئيس جمهوری این کشور قطعا به تهران سفر خواهد کرد اما هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است.

آگهی

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید سفر ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه به ایران قطعی شده اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. 

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، آقای پسکوف، روز جمعه ۲۴ ژوئن در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر احتمالی رئيس جمهوری این کشور به ایران و همچنین شرکت در نشست آستانه گفت: «رئيس جمهور قطعا به زودی به آنجا خواهد رفت اما هنوز تاریق دقیق آن مشخص نشده است.» 

اظهارات سخنگوی کرملین یک روز پس از آن مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با سرگئی لاوروف ابراز امیدواری کرده بود که نشست سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه به زودی در تهران برگزار شود. 

ولادیمیر پوتین از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئيسی تاکنون به ایران سفر نکرده است و آخرین حضور او در تهران به شهریور ۱۳۹۷ باز می‌گردد. جایی که رئيس جمهوری روسیه برای حضور در نشست سه‌جانبه رهبران ایران، ترکیه و روسیه به تهران آمده بود. 

پوتین در آن سفر ضمن ملاقات با حسن روحانی، با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هم دیدار و گفتگو کرده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دور جدید نشست سه‌جانبه تهران پیش از این قرار بود برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا باعث شده تاکنون چندین بار این نشست به تعویق بیفتد. حالا مقام‌های ایرانی ابراز امیدواری کرده‌اند که به زودی میزبان دور تازه گفتگوهای رهبران سه کشور منطقه در تهران باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سران گروه ۷ هم پوتین را مسخره کردند هم وعده ۶۰۰ میلیارد دلاری برای مهار چین دادند

تماس تلفنی رئیسی و پوتین همزمان با نشست شورای حکام؛ تبادل نظر در مورد برجام

پشت پرده سفر پوتین به تهران