اف‌بی‌آی: هکرهای تحت حمایت ایران می‌خواستند به بیمارستان کودکان در بوستون حمله کنند

کریس ری، مدیر اف‌بی‌آی
کریس ری، مدیر اف‌بی‌آی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر اف‌بی‌آی می‌گوید هکرهای مورد حمایت جمهوری اسلامی پس از آنکه مقام‌های آمریکایی از طرح آنها اطلاع یافتند، از انجام این حمله منصرف شده‌اند.

آگهی

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی می‌گوید گروهی از هکرهای مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۰ تلاش کرده بودند به یک بیمارستان کودکان در ایالات متحده حمله سایبری انجام دهند.

آقای ری روز چهارشنبه در یک سخنرانی ضمن اشاره به اینکه هکرها پس از اطلاع مقام‌های آمریکایی، از اجرای طرح خود منصرف شده‌اند جزئیات بیشتری در این‌ خصوص ارائه کرد. 

او در این‌ رابطه می‌گوید: «در تابستان ۲۰۲۰ ما شاهد یکی از نفرت‌انگیز‌ترین حملات سایبری بودیم؛ جایی که هکرهای تحت حمایت ایران قصد داشتند به بیمارستان کودکان بوستون در کالج این شهر حمله سایبری کنند.»

او با اشاره به اینکه مقام‌های ایالات متحده خیلی سریع اطلاعاتی را از یک «متحد اطلاعاتی» در خصوص این حمله دریافت کرده ادامه داد: «پس از اینکه ما متوجه شدیم بیمارستان در شرف هدف قرار گرفته با درک فوریت وضعیت، تیم سایبری در دفتر میدانی ما در بوستون به سرعت به بیمارستان اطلاع داد.»

آقای ری که در سال ۲۰۱۷ و با تصمیم دونالد ترامپ به عنوان رئيس پلیس فدرال آمریکا منصوب شده ادامه داد که مقام‌های اف‌بی‌آی توانسته‌اند خیلی سریع تهدید را شناسایی و آن‌را برطرف کنند.

او جزئیاتی در مورد اینکه چه بخشی از نظام ایران پشت این تهدید بود و یا اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن آن چگونه به بیمارستان آسیب می رساند ارائه نکرد. اما تاکید کرد که این نمونه‌ای از افزایش بازیگران تحت حمایت دولت‌ها است که نهادها و زیرساخت‌های ایالات متحده را با حملات سایبری مورد هدف قرار می‌دهد. پیش از این هم ایران و آمریکا یکدیگر را به انجام حملات سایبری متقابل متهم کرده بودند.

رئيس پلیس فدرال آمریکا همچنین اشاره‌ای به تهدیدات سایبری که از جانب چین و روسیه در موارد مختلف متوجه نهادهایی آمریکایی شده، داشت. وی تاکید کرد که این سازمان در حال تلاش برای پیش‌گیری از تهدیداتی است که از سوی روسیه و در رابطه با جنگ اوکراین متوجه نهادهای آمریکایی شده است. 

او در این رابطه گفت: «ما فعالیت‌های سایبری آنها را رصد می‌کنیم، روس‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند چرا که جنگ برای آنها بد پیش می‌رود. ما شاهد بوده‌ایم که روس‌ها گام‌هایی را برای انجام حملات مخرب برداشته‌اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار مایکروسافت: هکرهای وابسته به ایران به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا حمله می‌کنند

مرگ کودک ۳ ماهه چند ساعت پس از رها شدن در خودروی والدین

آخرین وضعیت پمپ‌ بنزین‌ها در ایران؛ تهران: حمله سایبری کار آمریکا و اسرائیل بود