فینال چمپیونز لیگ؛ باشگاه لیورپول خواستار عذرخواهی وزیر ورزش فرانسه شد

هواداران باشگاه لیورپول
هواداران باشگاه لیورپول Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی داونینگ استریت می‌گوید که فرانسه برای پوشاندن ضعف‌های خود در میزبانی دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا انگشت اتهام را به سوی هواداران لیورپول نشانه رفته است.

آگهی

در حالیکه هواداران، مربیان و بازیکنان رئال مادرید پس از کسب چهاردهمین جام قهرمانی چمپیونز لیگ، شب و روز خود را با شور و شعف ناشی از این افتخار سپری می‌کنند، جدال لفظی میان میزبان دیدار فینال و مسئولان باشگاه لیورپول بر سر اتفاقات پیش و پس از این مسابقه روز به روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

تازه‌ترین تحول در این ارتباط به واکنش قرمزها نسبت به سخنان عجیب و کم سابقه وزیر ورزش فرانسه در خصوص حوادث تلخ فینال لیگ قهرمانان مربوط می‌شود.

تام ورنر، رئیس باشگاه لیورپول به سخنان اخیر آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه که صدور بلیت‌های جعلی و نحوه مدیریت هواداران از سوی این باشگاه را به چالش کشیده بود انتقاد کرده و خواستار عذرخواهی وی شده است.

مسابقه فینال چمپیونز لیگ شنبه شب گذشته در ورزشگاه «استد دو فرانس» شهر پاریس با بیش از نیم ساعت تاخیر آغاز شد که امری کم سابقه در تاریخ این مسابقات است.

دلیل عمده این تاخیر اتفاقات پیش از مسابقه و تلاش پلیس فرانسه برای جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد فاقد بلیت و یا دارای بلیت‌های جعلی عنوان شده است.

به گزارش رسانه‌های فرانسه این اتفاقات تلخ به گونه‌ای رقم خورد که پلیس مجبور برای کنترل اوضاع به استفاده از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل شد.

نحوه کنترل شرایط در محافل ورزشی و رسانه‌‌های فرانسه با انتقادهای زیادی همراه شد و وزیر ورزش این کشور نیز در سخنان روز دوشنبه خود استفاده از گاز اشک آور علیه خانواده‌‌ها و کودکانی که مقابل ورزشگاه بودند را تاسف‌بار خواند.

خانم آملی کاسترا اما در بخشی دیگر از سخنان خود به ورود نزدیک به ۴۰ هزار نفر به ورزشگاه بدون داشتن بلیط و با بلیط‌های جعلی اشاره کرد و ضمن مقایسه نحوه مدیریت هواداران بین دو باشگاه حاضر در فینال لیگ قهرمانان، با بکار بردن تعبیری عجیب گفت که «مسئولان باشگاه لیورپول هواداران خود را در طبیعت رها کرده بودند.»

این بخش از سخنان وزیر ورزش فرانسه و اتهام‌های یکجانبه وی به باشگاه لیورپول در خصوص ناکارآمدی در نحوه همراهی هواداران برای تهیه بلیت مسابقه فینال، رئیس این باشگاه را سخت ناراحت کرده؛ به نحوی که وی از خانم کاسترا خواسته است که به دلیل اظهارات خود عذرخواهی کند.

تام ورنر در واکنش خود همچنین اظهارات وزیر ورزش فرانسه را «غیر مسئولانه، غیرحرفه‌ای و کاملاً غیرمحترمانه» خواند و تاکید کرد: «فینال لیگ قهرمانان اروپا باید یکی از بهترین نمایش‌ها و رویدادهای ورزشی جهان باشد در حالیکه این‌بار (در پاریس) با یکی از بدترین چالش‌های امنیتی همراه و در خاطرات ثبت شد.»

وی در ادامه خطاب به وزیر ورزش فرانسه می‌گوید: «از طرف تمام هوادارانی که این کابوس را تجربه کردند، از شما می‌خواهم که عذرخواهی کنید و زمینه انجام تحقیقاتی مستقل و شفاف را از سوی مقامات مسئول و یوفا فراهم کنید.»

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری بریتانیا نیز پس از اظهارات ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه مبنی بر کلاه‌برداری گسترده در زمینه صدور بلیت های تقلبی در بریتانیا مجبور به واکنش شد و طرف فرانسوی را به فراکنی متهم کرد.

مسئولان بریتانیایی معتقدند که هواداران باشگاه لیورپول «رفتاری مثال‌زدنی» در استد دو فرانس داشتند و خیلی زود‌تر از موعد در محل برگزاری این مسابقه حاضر شده و برای ورود در صف قرار گرفته بودند.

سخنگوی داونینگ استریت مدعی شده است که فرانسه به عنوان میزبان مسابقه فینال برای پوشاندن ضعف‌های خود انگشت اتهام را به سوی هواداران لیورپول نشانه رفته و یوفا نیز باید تحقیقاتی در خصوص حواشی این مسابقه و اعلام مقصران اصلی انجام دهد.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا تحقیقات مستقلی را در خصوص این حادثه آغاز کرده و به گزارش رسانه‌های فرانسوی، خانم کاسترا نیز قرار است ظرف ۱۰ روز آینده گزارشی در این ارتباط ارائه کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصاف کهکشانی‌های مادرید و قرمز‌های لیورپول در پاریس برای تعیین فاتح لیگ قهرمانان

یوفا در تغییراتی کم‌سابقه شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد

سومین تقابل رئال و آنجلوتی در مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان؛ آمارها چه می گویند؟