همزمان با تهدید سپاه، اسرائیل به شهروندانش برای سفر به ترکیه هشدار داد

حضور خانواده صیادخدایی بر سر صحنه ترور
حضور خانواده صیادخدایی بر سر صحنه ترور Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده کل سپاه گفت «دشمن از قلب کاخ سفید و تل‌آویو او را ماه‌ها و سال‌ها، خانه‌به‌خانه و کوچه به کوچه تعقیب کرد تا در نقطه‌ای به شهادت برساند.»

آگهی

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در دیدار با خانواده حسن صیادخدایی، عضو سپاه که هفته گذشته در تهران کشته شده بود، آمریکا و اسرائیل را عامل دست‌داشتن در این عملیات عنوان کرد.

وی در این زمینه گفت که «دشمن از قلب کاخ سفید و تل‌آویو او را ماه‌ها و سال‌ها، خانه‌به‌خانه و کوچه به کوچه تعقیب کرد تا در نقطه‌ای او را به شهادت برساند.»

فرمانده کل سپاه پاسداران با «بلندمرتبه» خواندن مقام افرادی که به دست «صهیونیست‌ها» ترور می‌شوند گفت که وی «به دست بدترین افراد به شهادت رسیده و ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت.» 

آقای سلامی در ادامه گفت که «این‌گونه ترورها تنها باعث کمک به قوام و دوام اسلام می‌شود» چراکه اسلام «بر پایه شهادت مانده است.» وی افزود: «این اتفاق برای این خانواده یک توفیق نادر است، چرا که این روزها به‌ندرت کسی به شهادت دست پیدا می‌کند.» وی در این دیدار «بازار شهادت در دوران دفاع مقدس و جنگ را داغ» توصیف کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حسین سلامی، با استفاده از شباهت نحوه ترورعلی صیادشیرازی از فرماندهان ارتش و حسن صیادخدایی از فرماندهان سپاه سعی در نزدیک نشان‌دادن این دو نیرو داشت، و گفت در دیدار با مردم از وی خواسته می‌شود تا از مسببان این عملیات اخیر انتقام گرفته شود.

این اولین باری است که اسرائیل از سوی یک مقام ایرانی مستقیما به دست داشتن در این ترور متهم شده است. پیش‌تر تنها از «استکبار جهانی»، «دشمن» و «تروریست‌ها» به‌عنوان عاملان ترور این عضو ارشد سپاه یاد شده بود.

مقامات امنیتی اسرائیلی در واکنش به این سخنان، نگران حملات پهپادی یا موشکی گروه های تحت حمایت تهران در کشورهای هم مرز با ایران هستند. بر این اساس، گفته میشود اسرائیل دفاع از حریم هوایی خود را تقویت کرده است. 

اسرائیل روز دوشنبه نهم خرداد، در مورد سفر شهروندان خود به ترکیه هشدار داد. این کشور همچنین سطح هشدار امنیتی را در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در سراسر جهان افزایش داده است.

تاکنون اسرائیل در مورد این حادثه رسماً اظهارنظر نکرده است، هرچند نفتالی بنت روز یکشنبه ۸ خرداد گفته بود که تهران «هزینه کامل» تحریک حملات به اسرائیلی‌ها را خواهد داد.

حسن صیادخدایی روز یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱ در خیابان مجاهدین انقلاب اسلامی جلوی درب منزل خود با ضرب پنج گلوله ترور شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نازنین زاغری: مقام‌های سپاه من را مجبور کردند پیش از ترک ایران نامه اعترافات اجباری را امضا کنم

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد