عملیات «ضدتروریستی» در تاجیکستان ۹ کشته و ۲۴ مجروح بر جای گذاشت

نقشه تاجیکستان
نقشه تاجیکستان Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام وزارت کشور تاجیکستان حدود ۲۰۰ نفر از اعضای مسلح «گروهی تروریستی» مسیر یک بزرگراه و یک جاده در ولایت خودگردان بدخشان کوهستانی در همسایگی افغانستان را مسدود کرده بودند.

آگهی

وزارت کشور تاجیکستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ نفر در جریان عملیات «ضدتروریستی» در شرق این کشور کشته شدند. 

به گفته این وزارتخانه در جریان این عملیات همچنین ۲۴ نفر نیز مجروح شدند. بنا به همین گزارش یکی از نظامیان تاجیکستان در جریان حمله به کاروان کمیته ملی امنیت این کشور کشته شد. در این حمله ۱۳ نظامی دیگر نیز مجروح شدند. در مقابل هشت عضو گروهی که وزارت کشور تاجیکستان یک «گروه مسلح غیرقانونی» توصیف کرد کشته شدند و ۱۱ نفر از آنها زخمی شدند. 

بنا به اعلام وزارت کشور تاجیکستان بیش از ۷۰ عضو این «گروه تروریستی» بازداشت شدند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طبق این بیانیه حدود ۲۰۰ نفر از اعضای مسلح این گروه مسیر یک بزرگراه و یک جاده در ولایت خودگردان بدخشان کوهستانی در همسایگی افغانستان را مسدود کرده بودند. 

ولایت خودگردان بدخشان کوهستانی از جنوب با افغانستان همجوار است اما جمعیت زیادی ندارد. تنش‌ها بین دوشنبه و یکی از مسئولان این ولایت طی ماه‌های گذشته رو به افزایش بود. 

به گفته وزارت کشور تاجیکستان عملیات «ضدتروریستی» روز چهارشنبه از سوی نهادهای امنیتی و در راستای «تضمین امنیت شهروندان و نظم اجتماعی» انجام شد. دوشنبه «گروه‌های تروریستی» را متهم می‌کند که تحت حمایت مالی «سازمان‌های افراط گرا و تروریستی خارجی» قرار دارند.

تاجیکستان ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یائیر لاپید در گرماگرم ادعای تهدید ایران برای گردشگران اسرائیلی به ترکیه می‌رود

ملا عبدالغنی برادر: تاجیکستان در امور ما دخالت می‌کند

تبعات حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو: کارگران مهاجر در حال فرار از روسیه هستند