ارائه ابتکارات خاصی برای احیای برجام توسط ایران؛ تهران منتظر تصمیم واشنگتن است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران از ارائه ابتکارات خاصی برای احیای برجام خبر داد
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران از ارائه ابتکارات خاصی برای احیای برجام خبر داد Copyright خبرگزاری فارس
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران روز دوشنبه ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) از طرح «ابتکارات و پیشنهادها خاصی» از سوی این کشور برای احیای برجام در جریان سفر هفته گذشته انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتمی اتحادیه اروپا به تهران خبر داد.

آگهی

ایران روز دوشنبه ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) از طرح «ابتکارات و پیشنهادها خاصی» از سوی این کشور برای احیای برجام در جریان سفر هفته گذشته انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتمی اتحادیه اروپا به تهران خبر داد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات پیشنهادهای ارائه شده برای احیای برجام، گفت که تهران منتظر تصمیم سیاسی آمریکا در مورد این پیشنهادها است.

انریکه مورا هفته گذشته در حالی به ایران سفر و با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد این کشور گفتگو کرد که گفتگوهای احیای برجام از اسفند ۱۴۰۰ در حالت تعلیق قرار گرفته است و مذاکره‌کنندگان کشورهای مختلف، وین، پایتخت اتریش را ترک کرده‌اند.

از همین رو جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر آقای مورا به تهران اعلام کرد که با این سفر، بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای ایران شکسته شده و گفتگوها بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اختلاف ایران و آمریکا بر سر حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا دلیل توقف مذاکرات احیای برجام در وین بوده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اینک سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که اگر طرف آمریکایی در مورد برخی راه‌حل‌های ارائه شده توسط تهران پاسخ دهد، همه طرف‌ها می‌توانند برای انجام توافق به وین برگردند.

سخنان آقای خطیب‌زاده در حالی بیان شده است که آمریکا در چند روز گذشته کمتر از لحن خوش‌بینانه استفاده کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، توافق در این مذاکرات همچنان دور از دسترس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیر قطر در تهران؛ از مذاکرات برجام تا جام‌جهانی فوتبال

خطیب‌زاده: آمریکا حقوق ضایع شده ایران را بپذیرد، فردای سفر مورا به وین باز می‌گردیم

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند