خامنه‌ای: ۷۰ درصد فلسطینی‌ها رهبران خود را به حمله به اسرائیل ترغیب می‌کنند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران Copyright عکس از ایرنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی در این سخنرانی که به زبان عربی ایراد کرد گفت که بر پایه نظرسنجی‌ها، «تقریبا ۷۰ درصد» فلسطینی‌ها در سرزمین‌های ۱۹۴۸، ۱۹۶۷ و نیز در اردوگاه‌های خارج، رهبران خود را به حمله به اسرائیل «ترغیب» می‌کنند.

آگهی

در آخرین جمعه ماه رمضان که رهبر پیشین جمهوری اسلامی ایران آن را «روز قدس» اعلام کرده، گروهی از مردم ایران در حمایت از «مقاومت» ساکنان سرزمین‌های فلسطینی در برابر اسرائیل راهپیمایی کردند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت این روز گفت: «کل فلسطین به صحنه مقاومت تبدیل شده و مردم فلسطین بر ادامه جهاد وحدت نظر دارند.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

وی در این سخنرانی که به زبان عربی ایراد کرد گفت که بر پایه نظرسنجی‌ها، «تقریبا ۷۰ درصد» فلسطینی‌ها در سرزمین‌های ۱۹۴۸، ۱۹۶۷ و نیز در اردوگاه‌های خارج، رهبران خود را به حمله به اسرائیل «ترغیب» می‌کنند.

خامنه‌ای با اشاره به مواردی مشخص از حملات اخیر فلسطینی‌ها افزود: «تحرک جِنین، صهیونیست‌ها را دیوانه کرده است.»

اشاره رهبر ایران به مقاومت فلسطینی‌ها در برابر یورش نیروهای اسرائیلی در روزهای اخیر به منطقه فلسطینی‌نشین جنین در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ است. اسرائیل برای بازداشت مظنونان به انجام حملات تروریستی در روزهای اخیر در چند نوبت به این منطقه حمله کرده است.

هفته‌های اخیر، در چند حمله که نخستین مورد آن در روز ۲۲ مارس در تل‌آویو به دست فلسطینیان انجام گرفت، در مجموع ۱۴ تن کشته شدند.

رهبر ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت که همه پیشنهادهای آشتی میان اسرائیل و فلسطینیان «باطل» شده‌اند. وی گفت: «هیچ طرحی درباره فلسطین در غیاب یا بر خلاف نظر صاحبان آن یعنی فلسطینی‌ها اجراشدنی نیست و این یعنی همه توافقات پیش از این مانند اُسلو، یا طرح عربی دو دولتی، یا معامله قرن، یا عادی‌سازی‌های حقیرانه اخیر باطل شده‌اند.»

از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، اسرائيل‌ستیزی و طرفداری از نیروهای مقاومت مسلحانه در فلسطین یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی این کشور بوده است. با این حال جمهوری اسلامی با آن که نزد نیروی مقاومت فلسطین نفوذ بسیاری دارد، به جز جدال لفظی با اسرائیل و حامیان اصلی آن یعنی آمریکا و کشورهای غربی، و نیز پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی، تاکنون هیچ راهکاری برای حل مسئله فلسطین ارائه نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت پلیس اسرائیل علیه تشییع‌کنندگان پیکر خبرنگارالجزیره؛ شورای امنیت محکوم کرد آمریکا ابراز تاسف

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

چهار کشور دیگر اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین «در زمان مقتضی» اعلام آمادگی کردند