رئیس جمهور ایران خطاب به اسرائیل: قدرت نیروهای مسلح ما شما را آرام نمی‌گذارد

ابراهیم رئیس در رژه ارتش
ابراهیم رئیس در رژه ارتش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در مراسم رژه ارتش به اسرائیل هشدار داد و گفت که «اگر کوچکترین حرکتی از شما رخ دهد مقصد نیروهای مسلح ما مرکز» اسرائیل خواهد بود.

آگهی

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در مراسم رژه ارتش به اسرائیل هشدار داد و گفت که «اگر کوچکترین حرکتی از شما رخ دهد مقصد نیروهای مسلح ما مرکز» اسرائیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه «کوچکترین تحرک شما از نیروهای مسلح ما مخفی نیست» افرود که «قدرت نیروهای مسلح ما شما را آرام نمی‌گذارد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اسرائیل با پس از عادی سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی گسترش مناسبات با آنهاست. پیش از این اسرائیل اعلام کرده بود که وابسته نظامی به پایگاه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اعزام خواهد کرد.

اسرائیل تا کنون بارها مواضع ایران را در سوریه مورد حمله قرار داده است. بر اساس گزارش‌های غیررسمی تا کنون ۴۰۰ بار مواضع ایران در سوریه هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است. علاوه بر این تهران بارها اسرائیل را به خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای خود و ترور دانشمندان مرتبط با این حوزه متهم کرده است.

رسانه‌های اسرائیل در ماه مارس گذشته مدعی شده بودند که این کشور «صدها پهپاد» را کرمانشاه منهدم کرده است.

اواخر سال گذشته خورشیدی نیز ایران اعلام کرد که به یک «مرکز اسرائیلی» در اربیل عراق حمله موشکی کرده است. این حمله باعث تنش در روابط تهران و بغداد شد تا جایی که عراق سفیر ایران را به وزارت خارجه احضار کرد.

رئیسی: صنایع نظامی ما در بهترین شرایط است

آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «توسعه فناوری نظامی» در کشور گفت که نیروهای مسلح ایران از «فرصت تحریم‌ها» برای بازسازی خود استفاده کرده و صنایع نظامی کشور در «بهترین شرایط خود» قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها و فشار حداکثری به ایران «یک شکست مفتضحانه» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سکوت رسمی تهران و تل‌آویو درباره تهاجم هوایی به ایران؛ رسانه‌های دو طرف چه گفتند؟

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟