مدیر یکی از گروه‌های فمینیستی فرانسه به اتهام تجاوز جنسی محاکمه می‌شود

Gender equality
Gender equality Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگرچه تاریخ آغاز محاکمه او سپتامبر آینده است، اما تنش‌های ایجاد شده در پی این شکایت باعث شد که در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده این تشکل، شش تن از مدیران این مرکز غیردولتی استعفا دهند.

آگهی

یکی از مدیران گروه فمینیست فرانسوی به نام «جمعیت ۵۰/۵۰» که در زمینۀ ترویج برابری میان زنان و مردان و نیز تنوع جنسی و جنسیتی در صنعت سینما و تولیدات سمعی و بصری فعال است، قرار است روز ۱۴ سپتامبر به اتهام تجاوز جنسی در دادگاهی در پاریس محاکمه شود.

در ماه مارس شکایتی علیه این زن تنظیم و تحویل مقامات قضایی فرانسه شده و پس از آن، او برای انجام مراحل دادرسی احضار شده است.

اگرچه تاریخ آغاز محاکمه او سپتامبر آینده است، اما تنش‌های ایجاد شده در پی این شکایت باعث شد که شنبه گذشته در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده این تشکل، شش تن از مدیران این مرکز غیردولتی استعفا دهند.

هیأت مدیره همچنین در جریان نامه‌ای خطاب به ۹۰۰ عضو این گروه به شرح واقعه پرداختند. بر اساس این نامه، در تاریخ ۱۱ مارس میهمانی شامی در منزل یکی از مدیران این گروه ترتیب داده شده بود که حدود ۲۰ نفر در آن شرکت داشتند و در پایان این میهمانی شام، شکایتی ازسوی یکی از میهمانان علیه یکی از مدیران این تشکل به دلیل تجاوز جنسی ثبت شد.

بر اساس گزارش پلیس که به رؤیت خبرگزاری فرانسه رسیده فرد متهم در زمان ارتکاب این جرم، بطور آشکار مست بوده و روز بعد از این حادثه، با فرستادن پیامکی از شاکی غذرخواهی کرده است.

هیأت مدیره در ادامه نامه اعلام می‌دارد که «در حال حاضر شاکی مایل به صحبت در این باره بصورت علنی نیست و فرد متهم نیز به شدت حقایق را به چالش می‌کشد».

هیأت مدیره پس از شرح واقعه، اعلام می‌دارد که همواره بر تعهد خود در دفاع از حقوق افراد واقف و به ارزش‌های انسانیِ تشکیل دهندۀ این جمعیت پایبند است. امضاکنندگان نامه می‌نویسند: «جمعیت ۵۰/۵۰ همواره با هرگونه خشونت و آزار جنسی مبارزه کرده است؛ به همین دلیل با رویداد استثنایی که اکنون اتفاق افتاده نیز باید همان برخوردی شود که با دیگر پرونده‌های وقوع آزار جنسی می‌شود.»

هیأت مدیره همچنین اعلام کرد که پس از این واقعه، مدیر خاطی بلافاصله برکنار شده است.

گروه فمینیست فرانسوی «جمعیت ۵۰/۵۰» در سال ۲۰۱۸ میلادی و در چهارچوب جنبش بین‌المللی «MeToo» تشکیل شد.

اولین فعالیت رسمی این گروه، آگاهی بخشی دربارۀ برابری و تنوع جنسیتی در جریان جشنواره فیلم کن بود و از آن زمان در تدوین و تصویب منشورهای برابری‌خواه در چندین جشنواره بین‌المللی فیلم مشارکت داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده تجاوز جنسی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸؛ مندی مدعی سکس با «۱۰ هزار زن» بود

پیروزی فمینیست‌ها در مقابل محافظه‌کاران مذهبی؛ سقط جنین حاصل از تجاوز در اکوادور جرم‌زدایی شد

چرا کار زنان فرانسوی از روز دوشنبه تا پایان سال در عمل رایگان محسوب می‌شود؟