تماشاچیان جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توانند از قطر با «ویزای رایگان» به ایران بیایند

برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر
برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام وزارت گردشگری ایران گفته است وزارت خارجه با لغو ویزا برای آن دسته از اتباع خارجی که قصد دارند همزمان با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر از این کشور به ایران سفر کنند، موافقت کرده است.

آگهی

یک مقام وزارت گردشگری ایران گفته است وزارت خارجه با لغو ویزا برای آن دسته از اتباع خارجی که قصد دارند همزمان با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر از این کشور به ایران سفر کنند، موافقت کرده است.

لیلا اژدری، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی ایران، با بیان اینکه این موافقت‌نامه لغو روادید به مدت دو ماه اعتبار دارد گفت: «طبق آنچه وزارت امور خارجه نیز پذیرفته و با آن موافقت کرده است، ویزای ایران برای اتباع خارجی که از مبدأ قطر متقاضی سفر به ایران هستند در صورت ثبت درخواست، لغو خواهد شد.»

به گفته این مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیشنهاد لغو روادید در راستای «تشویق و جذب گردشگران خارجی قطر به ایران» عملیاتی شده است.

در چارچوب این طرح اتباع تمامی کشورها از جمله بریتانیا و آمریکا (به‌جز اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، سریلانکا) در صورت ارائه بلیت از مبدأ دوحه می‌توانند از طریق ثبت درخواست و درج تصویر بلیت در سامانه آنلاین وزارت خارجه تقاضای روادید رایگان برای ورود یک‌ باره، دو باره ورود یا ورود متعدد با مدت اعتبار دوماهه و اقامت ۲۰ روزه را داشته باشند.

پیش‌تر در روز شنبه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، به هنگام ورود به جزیره کیش گفت که ایران در سه حوزه اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می‌کند.

آقای قاسمی که در این سفر همراه با جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر، به سر می‌برد اضافه کرد که جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود و «حمل و نقل هوایی بخش قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین‌های ایرانی خواهد بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیست‌ودومین دورهٔ جام جهانی فوتبال مردان از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در شهرهای مختلف قطر برگزار خواهد شد.

این نخستین بار در تاریخ جام جهانی است که کشوری از جهان عرب میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال «بی‌نظیر» از جام جهانی قطر؛ بیش از ۱ میلیون و دویست هزار بلیت فروخته شد

ثبت نام برای قرعه‌کشی خرید بلیت مسابقات تیم ایران در جام جهانی قطر آغاز شد

نخستین تقابل کیروش با شاگردان سابق؛ جدال تیم ملی ایران با قطر برای کسب قهرمانی تورنمنت اردن