حیدر علی، همدست آرین طاهرزاده به ارتباط با دستگاه امنیتی پاکستان اعتراف کرد

خودروی پلیس در برابر مجتمع مسکونی لوکس در واشنگتن، اقامتگاه آرین طاهرزاده و حیدر علی
خودروی پلیس در برابر مجتمع مسکونی لوکس در واشنگتن، اقامتگاه آرین طاهرزاده و حیدر علی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از بازداشت حیدر علی و آرین طاهرزاده به اتهام جا زدن خود در مقام مامور اف‌بی‌ای، این دو متهم در دادگاه حاضر شدند و حیدر علی به عضویت در سرویس امنیتی پاکستان اعتراف کرد.

آگهی

یک روز پس از بازداشت حیدر علی و آرین طاهرزاده به اتهام جا زدن خود در مقام مامور مخفی وزارت امنیت داخلی آمریکا، این دو متهم در دادگاه حاضر شدند. حیدر علی به عضویت در سرویس امنیتی پاکستان اعتراف کرد.

آرین طاهرزاده ۴۰ ساله و حیدر علی ۳۵ ساله روز چهارشنبه در واشنگتن و به اتهام معرفی دروغین خود به عنوان ماموران فدرال بازداشت شدند. به گفته مقام‌های دادگستری ایالات متحده آمریکا این دو متهم از فوریه سال ۲۰۲۰ خود را مامور مخفی وزارت امنیت داخلی معرفی کرده و تلاش می‌کردند به کارکنان همین نهاد و به‌ویژه اعضای تیم حفاظت از خانواده جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نزدیک شوند. طاهرزاده و علی در جریان کارشان خود را به‌عنوان ماموران مخفی مشغول تحقیق درباره حمله به کنگره ایالات متحده معرفی جا می‌زدند.

دو متهم با یونیفورم، اسلحه و مدارک دارای هولوگرام مورد استفاده ماموران فدرال، عملیات متقلبانه خود را به پیش می‌بردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بنا بر متن کیفرخواست، دو متهم نزدیک به دو سال در یک مجتمع مسکونی لوکس در واشنگتن دی‌سی مقیم بودند. این ساختمان، محل اسکان شمار گسترده‌ای از ماموران اف‌بی‌آی، ماموران امنیتی کنگره و دیگر نهادهای دولتی و نظامیان بود. این افراد تلاش می‌کرند با پیشنهاد هدایای گران‌بها، خود را در میان کارمندان امنیتی جا بیاندازند.

برای مثال متهمان یک اسلحه نیمه خودکار به بهای ۲هزار دلار را به یکی از اعضای تیم امنیتی جیل بایدن، همسر رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده بودند. آرین طاهرزاده چند کارمند وزارت امنیت داخلی را در آپارتمان‌هایی با اجاره ماهانه ۴هزار دلار اسکان داده بود.

جوشوا روتستاین، معاون دادستانی در دادسرای واشنگتن گفت: «حیدر علی در جریان مواجهه با شهود تائید کرد که با استخبارات (سرویس امنیتی) پاکستان در ارتباط بوده است.»

تمام افراد درگیر در این ماجرا، که احتمالا «هدایای» این دو مامور قلابی را قبول کرده‌اند، از خدمت تعلیق شده‌اند.

به گفته همین مقام قضایی «پلیس در جریان تفتیش اقامتگاه حیدر علی یک پاسپورت آمریکایی با نام وی و چند ویزای پاکستانی و ایرانی کشف کرد. این ویزا در تابستان ۲۰۱۹ و نیمه نخست سال ۲۰۲۰ صادر شده بود. داده‌های اداره مهاجرت آمریکا هم نشان می‌دهد که این متهم در سال ۲۰۱۹ به استانبول و دوحه سفر کرده بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شین‌بت هویت مامور ایرانی که اسرائیلی‌ها را برای جاسوسی استخدام کرده بود، افشا کرد

محاکمه ۳ ایرانی متهم به تامین مالی تروریسم و جاسوسی در دانمارک آغاز شد

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند