پلیس آلمان مردی را پس از دریافت حدود ۹۰ دُز واکسن کرونا دستگیر کرد

واکسیناسیون کرونا در درسدن آلمان
واکسیناسیون کرونا در درسدن آلمان Copyright AP PHOTO
Copyright AP PHOTO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردی آلمانی که تا کنون ده‌ها دُز از واکسن‌های ضد کووید۱۹ دریافت کرده شناسایی و به ظن فروش گواهی واقعی واکسیناسیون به افراد واکسن‌گریز از سوی پلیس دستگیر شد.

آگهی

مردی آلمانی که تا کنون ده‌ها دُز از واکسن‌های ضد کووید۱۹ دریافت کرده شناسایی و به ظن فروش گواهی واقعی واکسیناسیون به افراد واکسن‌گریز از سوی پلیس دستگیر شد. 

خبرگزاری آلمان (DPA) روز یکشنبه گزارش داد که این مرد ۶۰ ساله اهل شهر ماگدبورگ در شرق آلمان است و طی ماه‌های گذشته با حضور در مراکز مختلف واکسیناسیون ایالت شرقی زاکسن نزدیک به ۹۰ دُز از واکسن‌های مقابله با بیماری کووید۱۹ را دریافت کرده تا این که اوایل ماه جاری میلادی شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شده ولی برای او قرار بازداشتی صادر نشده است.

پلیس آلمان که بر اساس قوانین حفظ حریم خصوصی افراد، نام این فرد را منتشر نکرده، از آغاز تحقیقات در مورد اتهام وارد شده به او در خصوص صدور غیرمجاز کارت واکسیناسیون و جعل اسناد خبر داده است.

هنوز مشخص نیست که دریافت حدود ۹۰ دُز واکسن کرونا از انواع مختلف مورد استفاده در آلمان، چه تاثیری بر سلامت شخصی این مرد گذاشته است.

منتقدان دولت، چنین رخدادی را نشانه ضعف موجود در نظام جامع اطلاعاتی سیستم درمانی آلمان می‌دانند که به این فرد فرصت داده تا هر بار با کارت واکسیناسیونی جدید خود را واجد شرایط دریافت واکسن کووید۱۹ معرفی کند. مطابق اعلام پلیس این فرد به هنگام بازداشت چندین گواهی واکسیناسیون خالی و ثبت نشده به همراه داشته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس آلمان طی ماه‌های اخیر عملیات زیادی را در رابطه با شناسایی عوامل جعل گواهی‌های بهداشتی و کارت‌های واکسیناسیون انجام داده است. بسیاری از منکران وجود بیماری کووید۱۹ در آلمان که بخشی از آنها حامیان احزاب راست افراطی هستند، از واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا امتناع کرده ولی در عین حال برای دور زدن محدودیت‌های اجتماعی وضع شده از سوی دولت تلاش کرده‌اند تا کارت‌های واکسیناسیون جعلی تهیه و بدون مانعی در محیط کار، رستوران‌ها و ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. 

البته دولت آلمان پس از چند ماه شیوع گسترده گونه اومیکرون در این کشور از روز جمعه بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی را لغو کرده ولی اجبار پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و برخی مراکز تجمع سربسته کوچک همچنان برقرار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه با وجود کمبود نیرو، به کادر درمانی واکسینه نشده در برابر کووید اجازه بازگشت به کار نمی‌دهد

اجباری بودن پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماهای اتحادیه اروپا لغو می‌شود

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد