شهروند فرانسوی کردتبار به اتهام قتل عمد دوست پسر دخترش محاکمه شد

ژولین بربر
ژولین بربر Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از مریم عباسی‌زادهبا استفاده از AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماجرا به ژوئیه سال ۲۰۱۴ و زمانی بر می‌گردد دختر این مرد همراه دوست پسر خود به حمام رفته بودند غافل از اینکه پدر سرزده به خانه بازگشته و متوجه حضور آن ها در حمام شده است.

آگهی

یک شهروند فرانسوی کردتبار که حدود ۸ سال پیش با چاقو دوست پسر دخترش را از پای در آورده بود برای نخستین بار در دادگاهی در فرانسه محاکمه شد.

ماجرا به ژوئیه سال ۲۰۱۴ و زمانی بر می‌گردد، دختر این مرد همراه دوست پسر خود به حمام رفته بودند غافل از اینکه پدر سرزده به خانه بازگشته و متوجه حضور آن ها در حمام شده است.

محی‌الدین اولوگ پدر خشمگین با کارد آشپزخانه بیش از ۲۰ ضربه عمیق به ناحیه سر و سینه این پسر ۲۰ ساله وارد کرد. گروه امداد ساعتی بعد جسد بیجان و لخت ژولین را در حالیکه در حمام خانه غرق در خون بود پیدا کرد.

نسرین (اسم مستعار) دختر ۱۹ ساله این مرد بلافاصله پدرش را عامل قتل دوست پسرش معرفی کرد اما پدرش موفق شد از طریق آلمان خود را به ترکیه برساند و در دهکده آبا و اجدادی خود در مرز این کشور با سوریه مخفی شود.

نهایتا در پی صدور حکم تعقیب بین المللی به اتهام قتل عمد و خشونت و با همکاری آنکارا و پیگیری دستگاه قضایی فرانسه وی در اکتبر ۲۰۱۹ به پاریس بازگردانده شد.

حالا پس از سپری شدن حدود ۴ سال خانواده ژولین که او هم تباری الجزایری (کابیلی) داشت خواستار جاری شدن عدالت در باره قاتل پسرشان هستند. او در ارتش به حرفه مکانیکی اشتغال داشت.

محی‌الدین اولوگ قتل این پسر «نگون بخت عاشق» را گردن گرفته اما اینکه معشوقه دخترش را کشته باشد انکار می کند. او در شرح ماجرا به دادگاه گفته که فکر کرده با توجه به باز بودن پنجره و سر و صدا فردی به دخترش حمله کرده و در حال تجاوز به اوست و اصلا به ذهنش هم خطور نمی‌کرده که فرد حاضر در خانه، مهمان و دوست پسر دخترش بوده باشد.

نسرین  بعد از چهار سال از کشته شدن دوست پسرش به دست پدر و بر خلاف گفته های قبلی اش ادعا می کند که شوکه بوده و تمامی حقایق را نگفته و اصلا پدرش ژولین را نمی‌شناخته است. او در ۵ سال گذشته به طور مخفیانه و بدور از خانواده و بدون ارتباط با بستگان در پاریس زندگی می‌کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برخلاف ادعای بستگان قاتل، وکیل خانواده قربانی می‌گوید رد پای «سنت گرایی» و «بنیادگرایی» در این پرونده دیده می شود. در جریان یک گزارش تلویزیونی که در زمان دادگاه تهیه شده یکی از بستگان متهم اقدام او را اینگونه توجیه می کند: «علت این قتل نسرین بود نه عموی من.»

انتظار می‌رود رای دادگاه ۲۹ مارس (هفته آینده) صادر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل ناموسی در خوزستان؛ قاتلی که سر بریدۀ همسرش را در خیابان گرداند دستگیر شد

رشد کم‌سابقه زن‌کُشی در اتریش؛ ۳۱ قتل در یک سال

محاکمه ۴ مخالف اردوغان در سوئيس به اتهام تهدید به قتل رئيس جمهوری ترکیه