مطالعه جدید؛ آنتی‌بادی‌های طبیعی کرونا برای کودکان ۷ ماه ایمنی می‌آورد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright Canva
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این تحقیق از هر داوطلب سه نمونه خون جداگانه گرفته شد. نمونه‌ها پیش از واکسن زدن، در طول همه‌گیری سویه دلتا و سپس اومیکرون جمع‌آوری شدند. تا به امروز، محققان موفق شدند هر سه نمونه خون را در مطالعات خود بررسی کنند.

آگهی

طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه UTHealth هیوستون انجام شد، کودکانی که قبلاً به کووید-۱۹مبتلا شده‌اند، آنتی بادی‌های گردشی طبیعی تولید می‌کنند که حداقل هفت ماه ایمنی برایشان به‌همراه می آورد.

در این مطالعه که در مجله Pediatrics منتشر شده است، داده‌های پزشکی ۲۱۸ کودک ۵ تا ۱۹ سال در سراسر ایالت تگزاس مورد بررسی قرار گرفته است. این کودکان در اکتبر ۲۰۲۰ در یک نظرسنجی با هدف ارزیابی وضعیت آنتی بادی‌ها پس از ابتلا به ویروس کرونا، شرکت کرده بودند.

در این تحقیق از هر داوطلب سه نمونه خون جداگانه گرفته شد. نمونه‌ها پیش از واکسن زدن، در طول همه‌گیری سویه دلتا و سپس اومیکرون جمع‌آوری شدند. تا به امروز، محققان موفق شدند هر سه نمونه خون را در مطالعات خود بررسی کنند.

سارا مسیا، محقق و استاد اپیدمیولوژی، ژنتیک انسانی و علوم محیطی دانشگاه دالاس که یکی از نویسندگان این تحقیق است می‌گوید:«این اولین نتایج منتشر شده از تحقیق ما در تگزاس است که شامل داده‌های جمع‌آوری شده از هر سه مرحله است. این یافته‌ها مهم هستند زیرا اطلاعاتی که ما از کودکان مبتلا به ویروس کووید-۱۹ جمع‌آوری کردیم، برای شرایط مختلف یکسان بودند. شرایطی از قبیل علامت‌دار بودن ابتلا، شدت آن ، وزن کودک درهنگام ابتلا و جنسیت»

مطالعات نشان داد بیش از ۹۶ درصد از کودکان تا هفت ماه بعد از ابتلا به کووید همچنان آنتی‌بادی طبیعی در بدن دارند. این موضوع باعث می‌شود تا از ابتلای مجدد آن‌ها جلوگیری شود. از سوی دیگر، حدود ۵۸ درصد از کودکان در نمونه‌های دوم و سوم هیچ نشانی ازعفونت نداشتند.

این نتایج شامل محافظت ناشی از واکسن نمی‌شود. این نتایج به درک تاثیر ویروس بر بدن کودکان کمک ویژه‌ای می‌کند.

مسیا در پایان گفت: «مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که آنتی‌بادی طبیعی به‌اضافه محافظت ایجاد شده توسط واکسن، بهترین راه مبارزه با این ویروس است و این نکته برای بزرگسالان و کودکان مشترک است. برخی از والدین فکر می کنند اینکه فرزندشان به کووید-۱۹ مبتلا شده ایمنی بوجودآمده و دیگر نیازی به تزریق واکسن نیست. درصورتی‌که با یک ابزارعالی بنام واکسن می‌توانیم از کودکانمان بیشتر محافظت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر فرزندتان واجد شرایط است حتما واکسن بزنید.»

تا به امروز حدود ۱۴میلیون کودک زیر ۱۸ سال در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکنی ابتلا به کووید-۱۹ در چین؛ شهر ۱۷ میلیون نفری قرنطینه شد

ورود نامزدی دیگر به رقابت تکراری بایدن و ترامپ؛ رابرت کندی جونیور کیست و چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟

چرا مردم در فصل زمستان بیشتر سرما می‌خورند؟