کره شمالی چندین راکت به سمت دریای زرد شلیک کرد

آزمایش موشکی جدید کره شمالی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره جنوبی می‌گوید که همسایه شمالی‌اش صبح یکشنبه چندین راکت و موشک به سمت دریای زرد شلیک کرده است

آگهی

کره جنوبی می‌گوید که همسایه شمالی‌اش دست‌کم چهار راکت به سمت دریای زرد پرتاب کرده است. دریای زرد یا همان شاخۀ شمالیِ دریای چینی شرقی، در غرب شبه‌جزیره کره قرار دارد.

بنا بر گزارش رویترز، پیونگ یانگ در آزمایش جدیدی که صبح یکشنبه ۲۰ مارس انجام داده مجموعه‌ای از تسلیحات ممنوعه را شلیک و همچنین مجموعه‌ای از سامانه موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را آزمایش کرده است.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی روز یکشنبه این آزمایش موشکی کره شمالی را تایید و در بیانیه‌ای نوشت: «شلیک‌های صورت گرفته از سوی پیونگ یانگ که احتمالا صبح امروز از سوی راکت‌اندازهای چندگانه کره شمالی صورت گرفته، تایید شده است. ارتش ما آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و از نزدیک آخرین تحولات مربوطه را رصد و بررسی می‌کند.»

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم به نقل از مقام‌های دولتی این کشور گزارش داد که این چهار شلیک در مدت یک ساعت و از ساعت ۷:۲۰ دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی از نقطه‌ای نامشخص در استان پینگان جنوبی انجام شده است. 

این رسانه کره‌ای همچنین گزارش داد که هنوز هدف این شلیک‌ها روشن نیست و موضوع در حال بررسی است.

پس از انجام این آزمایش، شورای امنیت ملی کره جنوبی جلسه‌ای اضطراری برگزار کرد و آخرین تحولات مربوط به این ماجرا را مورد بررسی قرار داد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کره جنوبی سال گذشته طرح‌هایی را برای تعقیب یک سیستم رهگیری موشکی مشابه «گنبد آهنین» اسرائيل تصویب کرد. این طرح که ۲.۶ میلیارد دلار بودجه برایش درنظر گرفته شده، قرار است در برابر زرادخانه تسلیحاتی و موشک‌های دوربرد کره شمالی اجرا شود و بتواند از کره جنوبی در برابر خطرات همسایه شمالی محافظت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعزام ناو آبراهام لینکلن به شبه جزیره کره همزمان با شدت‌گیری تهدیدات هسته‌ای پیونگ یانگ

کره شمالی: دوربین‌های ماهواره جاسوسی را آزمایش کرده‌ایم

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟