یک هواپیمای نظامی آمریکایی با چهار سرنشین در نروژ سقوط کرد

تصویری آرشیوی از هواپیمای ام وی ۲۲ آسپری نیروی دریایی آمریکا
تصویری آرشیوی از هواپیمای ام وی ۲۲ آسپری نیروی دریایی آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران امداد و نجات نروژ می‌گویند به دلیل شرایط نامساعد جوی هنوز نتوانسته‌اند خود را به محل حادثه برسانند اما به نظر می‌رسد هر چهار سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

پلیس محلی و مراکز هماهنگی نجات مشترک نروژ اعلام کردند که یک هواپیمای نظامی آمریکا با چهار سرنشین در شمال این کشور سقوط کرده است.

این هواپیما که از نوع ام وی ۲۲ آسپری بوده متعلق به نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده است و در یک تمرین نظامی ناتو به نام «واکنش سرد» حضور داشته است. به گزارش منابع نروژی این هواپیما ساعت ۱۸:۲۶ روز جمعه به وقت محلی ناپدید شده است. یک هلیکوپتر نجات و یک هواپیمای نظامی نروژی ساعاتی پس از آن در عملیات جستجو و پس از دریافت سیگنال اضطراری لاشه این هواپیما را از هوا مشاهده کردند. 

بنت ایلرتسن رئيس پلیس نوردلند به خبرگزاری رویترز گفته که نیروهای امداد و نجات نروژ یک هواپیمای نظامی را پیدا کرده اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کسی از این حادثه جان سالم به در برده باشد مشاهده نشده است. او در ادامه گفت: «به ما گفته شده که این یک هواپیمای آمریکایی بوده که چهار سرنشین هم داشته است.» 

خدمات اورژانس نروژ می‌گوید که امدادگران از آسمان توانسته‌اند نشانه‌هایی از این هواپیما را در منطقه‌ای که ناپدید شده، ببینند، اما به خاطر شرایط جوی بسیار بد امکان به زمین نشستن نداشتند. با این حال نیروهای امداد در تلاش هستند تا از طریق زمینی خود را به این محل برسانند اما به دلیل دشواری مسیر و وضعیت نامساعد جوی مشخص نیست این کار چقدر طول می‌کشد. ایلرتسن می‌گوید شرایط آب و هوایی بسیار بد است و خطر سقوط بهمن نیز وجود دارد. 

نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده هم وقوع این حادثه برای هواپیمای ام وی ۲۲ آسپری تایید کرده و در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که این اتفاق در جریان یک رزمایش به وقوع پیوسته و مقام‌های نروژی بر عملیات جست و جو نظارت دارند. 

رزمایش نظامی «جنگ سرد» که در اوج تنش‌های میان ناتو و روسیه بر سر حمله نظامی این کشور به اوکراین برگزار می‌شود از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی کشورهای عضو ناتو در آن حضور دارند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط جنگنده اف۱۴ در اصفهان؛ دو خلبان هواپیما با چتر فرود آمدند

ویدئوی سقوط اف-۳۵ بریتانیا از عرشه ناو هواپیمابر به دریا؛ وزارت دفاع تحقیق می‌کند

یک هواپیمای غیرنظامی با ۲۱ سرنشین در تگزاس سقوط کرد