سامسونگ از مدل ارزان قیمت گوشی هوشمند گلکسی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ و معرفی مدل ارزان قیمت گوشی هوشمند گلکسی
شرکت سامسونگ و معرفی مدل ارزان قیمت گوشی هوشمند گلکسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت سامسونگ روز پنجشنبه ۱۷ مارس از گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر سری «گلکسی ای» (Galaxy A) برای کاربرانی که به دنبال محصول ارزان با ویژگی‌های پیشرفته هستند، رونمایی کرد.

آگهی

شرکت سامسونگ روز پنجشنبه ۱۷ مارس از گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر سری «گلکسی ای» (Galaxy A) برای کاربرانی که به دنبال محصول ارزان با ویژگی‌های پیشرفته هستند، رونمایی کرد.

دو مدل جدید گلکسی «ای-۵۳» (A53) و «ای-۳۳» (A33) سامسونگ که با نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) سازگار هستند، به پردازنده کاملاً جدید ۵ نانومتری، دوربین هوش مصنوعی با بهبود حالت شب و حالت عمودی و نمایشگرهای گسترده ۶.۵ و ۶.۴ اینچی سوپر امولد مجهز شده‌اند. عمر باتری این دو مدل گوشی دو روز است که در حدود یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

رو تائه مون، یکی از مسئولان ارشد شرکت سامسونگ گفت: «ما معتقدیم که همه سزاوار داشتن فرصت تجربه تاثیر مثبت فناوری تلفن همراه بر زندگی خود هستند.» او گفت: «ما با جدیدترین نسخه سری «گلکسی ای»، لذت بردن از تجربه ارزشمند تلفن همراه پیشرفته و نوآورانه گلکسی را آسان‌تر از همیشه می‌کنیم.»

مدل «گلکسی ای-۵۳» با قیمت ۴۹۴ دلار آمریکا و در سه رنگ آبی، سیاه و سفید از اول آوریل در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود. مدل «گلکسی ای-۳۳» هم با قیمت ۳۶۹ یورو در برخی از کشورهای اروپایی از ۲۲ آوریل عرضه می‌شود.

همچنین سامسونگ اعلام کرده است که گوشی مدل گلکسی «ای-۷۳» (A73) سازگار با نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) هم از ۲۲ آوریل در برخی از بازارها عرضه خواهد شد. البته جزئیات بیشتری از این مدل گوشی تلفن همراه ارائه نشده است.

اوایل ماه مارس، اپل نسخه نسل بعدی آیفون «اس‌ئی» (SE)، معادل سری گلکسی «ای» در سامسونگ را در نخستین رویداد محصولاتش در سال جاری میلادی معرفی کرد.

قیمت آیفون «اس‌ئی» جدید از نسل سوم این محصول از ۴۲۹ دلار آمریکا شروع می‌شود که نسبت به مدل پیشین که ۳۹۹ دلار بوده، بالاتر رفته است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی، دوربین پشتی تک ۱۲ مگاپیکسلی و تراشه «ای-۱۳» اپل است که در سری آیفون ۱۱ استفاده شده است.

سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان، مدل‌های گلکسی «ای-۷۲» (A72) و «ای-۵۲» (A52) را در رویداد آنلاین خود در ماه مارس سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این نخستین بار بود که سامسونگ مراسمی را برای معرفی دستگاه‌های گلکسی «ای» برگزار کرد.

سری «ای» که تا حدی برای مقابله با چالش‌های فزاینده رقبای چینی در بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده طراحی شده، در میان مصرف‌کنندگان حساس به قیمت، محبوبیت خود را نشان داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس اعلام وبسایت Omdia، گوشی هوشمند «ای-۱۲» که در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه شد، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۱ بود که در مجموع فروش ۵۱.۸ میلیون دستگاه در سراسر جهان را به ثبت رساند، اتفاقی که به سامسونگ کمک کرد تا رتبه نخست را در بازار تلفن همراه تثبیت کند.

بر اساس اعلام Omdia، این گوشی نخستین مدل این غول فناوری بود که فروشش از مرز ۵۰ میلیون دستگاه در یک سال عبور کرد.

سامسونگ سری گلکسی «ای» را «محبوب‌ترین» گوشی از دسته گوشی‌های هوشمند این شرکت نامیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از نخستین گوشی تاشوی گوگل؛ پیکسل فولد کی و با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

«سونامی نوآوری»؛ وعده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در نشست بارسلونا

رونمایی از گلکسی اس‌۲۴؛ گوشی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟