گوشی‌های گلکسی S21\S30؛ همه چیز درباره تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ

	Jeff Chiu
Jeff Chiu Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همۀ گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ مجهز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه موسوم به 5G هستند و بر همین اساس همه مدل‌های جدید مودم لازم برای حداکثر سازگاری با این سیستم را دارند.

آگهی

اولین مجموعه از اطلاعات غیررسمی دربارۀ تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ گلکسی S21 که می‌تواند S30 هم نام بگیرد منتشر شد؛ اطلاعاتی که ممکن است بخشی از آنها در نهایت صحت نداشته باشد.

انتظار می‌رود که مدل‌های جدید در ۱۴ ژانویه یعنی کمی قبل از کنگره جهانی موبایل رسما معرفی شوند.

گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که سامسونگ احتمالا از سه مدل جدید S30)S21) رونمایی خواهد کرد؛ مشابه کاری که پیش از این در سال ۲۰۲۰ میلادی در زمان معرفی مدل‌های گلکسی S20 و S20پلاس و S20 اولترا دیده شد.

به این ترتیب احتمالا سه مدل جدید با سه قیمت متفاوت با توجه به ویژگی‌های هرکدام از آنها روانه بازار می‌شوند.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا بهترین مدل با بزرگترین صفحه نمایش خواهد بود. برای یادآوری، در مدل S20 اندازه صفحه نمایش ۶.۲ اینچ و در مدل S20 پلاس اندازه صفحه نمایش ۶.۷ اینچ و درنهایت در مدل S20 اولترا، اندازه صفحه نمایش ۶.۹ اینچ بود.

سیستم 5G در هر مدل

همۀ گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ مجهز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه موسوم به 5G هستند و بر همین اساس همه مدل‌های جدید مودم لازم برای حداکثر سازگاری با این سیستم را دارند.

بهای گوشی‌های هوشمند جدید

اگرچه هنوز قیمت دقیق آنها روشن نیست اما با توجه به مدل‌های این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی (مجهز به نسل چهارم شبکه تلفن همراه)، می‌توان انتظار داشت که بهای این گوشی‌ها از ۱۰۰۰یورو آغاز شود.

با این حال اگر سامسونگ بخواهد از منطق تجاری شرکت اپل الگوگیری کند که مثلا آخرین آیفون ۱۲مینی خود را به بهای ۸۰۹ یورو عرضه کرد، می‌توان انتظار تغییراتی را در این نرخ گذاری داشت.

آیا باید شارژر را جداگانه خرید؟

این احتمال وجود دارد که سامسونگ نیز همچون اپل، شارژر را از بسته بندی‌های گوشی خود حذف کند. در این حالت چنانچه شارژرهای این گوشی‌ها را در خانه نداشته باشید، باید آنها را به‌طور جداگانه خریداری کنید.

این کار با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به تبع آن کاهش قیمت خرید محصولات جدید انجام می‌شود.

سازگاری با قلم S-Pen

در طراحی‌های جدید این شرکت نیز بر سازگاری آنها با تعدادی از لوازم جانبی دارای تکنولوژی پیشرفته از جمله قلم S-Pen توجه شده است. البته گفته می‌شود که این محصولات نیز در بسته بندی گوشی‌های همراه وجود ندارد و باید بطور جداگانه خریداری شوند.

ضبط ویدیو 8K و قدرت زوم بالا

محصولات جدید نیز مانند مدل‌های پیشین به امکانات پیشرفتۀ فیلم و عکس مجهز هستند. بر این اساس مدل S21 اولترا به چهار سنسور از جمله یک سنسور اصلی با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتوی ۱۰برابر، یک لنز تله فوتوی ۳برابر و یک زاویه سلفی هوشمند و بسیار گسترده مجهز است. این گوشی‌ها همچنین از ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از گلکسی اس‌۲۴؛ گوشی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

«گلکسی زد فولد ۵»؛ از گوشی تاشو و جدید سامسونگ چه می‌دانیم؟

آغاز رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی پاکستان؛ خدمات اینترنت و تلفن همراه قطع شد