«سونامی نوآوری»؛ وعده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در نشست بارسلونا

کنگره جهانی موبایل
کنگره جهانی موبایل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بزرگان صنعت مخابرات مهمترین گردهمایی سالانه خود را روز دوشنبه در بارسلونا آغاز کردند. آنها وعده دادند که «سونامی نوآوری» در راه خواهد بود و تلاش می‌کنند از رکود بزرگ در بخش فناوری جلوگیری کنند.

آگهی

شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه صنعت مخابرات مهمترین گردهمایی سالانه خود را روز دوشنبه در بارسلونا آغاز کردند. آنها وعده دادند که «سونامی نوآوری» در راه خواهد بود و تلاش می‌کنند از رکود بزرگ در بخش فناوری جلوگیری کنند.

انتظار می‌رود حدود ۸۰ هزار نماینده در گردهمایی چهار روزه «کنگره جهانی موبایل» حضور داشته باشند. 

غول‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه مانند هوآوی، نوکیا و سامسونگ قرار است آخرین نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند. در کنار سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند «اوپو» و «شیائومی»، اپراتور‌های شبکه مانند «اورنج»، «ورایزن» و «چاینا موبایل» هم حضور دارند.

«خوزه ماریا آلوارز-پالته»، رییس اپراتور اسپانیایی «تله‌فونیکا» و رییس فعلی سازمان صنعتی «جی‌اس‌ام‌ای» که این رویداد در اسپانیا را سازماندهی می‌کند، گفت: «ما در آستانه تغییر عصر جدیدی هستیم که همزمان توسط مخابرات، محاسبات، هوش مصنوعی و وب۳ هدایت می‌شود.»

او وعده داده است که صنعت مخابرات در خط مقدم «سونامی نوآوری» خواهد بود و تاکید کرده که «بدون مخابرات، آینده دیجیتالی وجود ندارد».

اما در حالی که اقتصاد جهان در پی همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین با رکود و بحران روبرو است و شرکت‌های فناوری هزاران نفر از کارمندان خود را تعدیل کرده‌اند، بسیاری از این شرکت‌ها به دنبال یافتن راهی برای بازگشت به مسیر کسب سود هستند.

آسیب‌ها از بخش فناوری به بخش مخابرات هم رسیده است. برای نمونه شرکت سازنده تجهیزات اریکسون هفته گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندانش را اخراج کرد.

همچنین طبق گزارش شرکت مشاوره «آی‌دی‌سی» فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.

شرکت تحقیقاتی گارتنر تخمین می‌زند که فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر در سال جاری دوباره چهار درصد کاهش پیدا خواهد کرد. 

اپراتورهای شبکه، سال‌ها پس از صرف میلیاردها دلار در مزایده‌های دولتی برای حق استفاده از پهنای باند، در تلاش برای کسب سود از «۵جی» هستند.

یک ایده بسیار محبوب در این نمایشگاه این است که صاحبان پلتفرم‌های مصرف‌کننده بخش زیادی از پهنای باند مانند یوتیوب، نتفلیکس و فیس‌بوک را وادار کنند تا به اپراتورهای شبکه «سهم منصفانه» بپردازند.

کریستل هیدمان، رییس اپراتور فرانسوی اورانژ در این باره استدلال کرد که ۵ پلتفرم بزرگ ۵۵ درصد از ترافیک روزانه شبکه‌های اروپایی را تشکیل می‌دهند که برای شرکت‌های مخابراتی ۱۵ میلیارد یورو (۱۶ میلیارد دلار) در سال هزینه دارد.

چینی‌ها با قدرت برگشته‌اند

شرکت‌های چینی به شدت از کنگره جهانی موبایل حمایت می‌کنند. هوآوی به جایگاه خود افتخار می‌کند و این بار میزبان بزرگترین پاویون اختصاصی در تاریخ چند دهه گذشته این رویداد است.

این غول فناوری چینی، دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان در سال ۲۰۲۰ بوده، اما پس از اینکه قانونگذاران ایالات متحده آن را به وابستگی به پکن متهم کردند، جایگاهش را از دست داد. این شرکت اکنون در اروپا هم تحت فشار است.

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

در مجموع سازمان صنعتی «جی‌اس‌ام‌ای» اعلام کرده است که این نمایشگاه ۴ روزه میزبان تقریبا ۷۵۰ اپراتور و سازنده و ۲هزار غرفه‌دار خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سامسونگ از مدل ارزان قیمت گوشی هوشمند گلکسی رونمایی کرد

آیا به گوشی هوشمند خود معتاد هستید؟

واتس‌اپ سرویس‌رسانی به میلیون‌ها گوشی هوشمند را متوقف می‌کند